BMW zainwestowało do rozwoju, konstrukcji i budowy nowego centrum aerodynamiki 170 mln Euro. W ciągu pięciu lat wybudowano pięciokondygnacyjny budynek na powierzchni 25 tys. m2.
Dotychczas specjaliści od aerodynamiki musieli przemieszczać się pomiędzy pięcioma ośrodkami, a do tunelu aerodynamicznego musieli dojeżdżać 20 kilometrów. Obecnie to wszystko maja do dyspozycji w jednym budynku. W nowym centrum, które znajduje się niedaleko monachijskiego centrum badawczo-rozwojowego BMW zatrudnienie znajdzie około 500 osób.
Nowy tunel aerodynamiczny, który jest częścią tego kompleksu, jest zdolny symulować warunki do prędkości 300 km/h.
Centrum aerodynamiki ma uczestniczyć także w realizacji programu BMW Efficient Dynamics, co oznacza, że efekty prac rozwojowych będą zmierzały do obniżenia emisji CO2 oraz obniżenia zużycia paliwa. Przykładowo obniżenie oporu powietrza o 10 proc. może mieć wpływ na obniżenie zużycia paliwa o 2,5 proc.