Dzięki temu BMW uzyska dostęp do najnowocześniejszej technologii gromadzenia energii: technologii litowo-jonowej.

- Decyzja ta jest krokiem milowym na drodze do produkcji seryjnej pojazdu Megacity. Akumulator jest głównym elementem każdego pojazdu elektrycznego, określającym jego zasięg i osiągi. Wybraliśmy dostawcę, który oferuje najlepsze rozwiązania technologiczne, łączące wiodącą niemiecką ekspertyzę w zakresie motoryzacji z koreańską przyszłościową wiedzą na temat akumulatorów - wyjaśnia Norbert Reithofer, prezes Zarządu firmy BMW AG.

SB LiMotive to wspólne przedsięwzięcie firm Bosch i Samsung SDI (50:50), stanowiące połączenie sił obu firm w tworzeniu i produkcji litowo-jonowych ogniw akumulatora. Samsung SDI jest liderem zastosowań akumulatorów litowo-jonowych w telefonach komórkowych i laptopach.

Technologia ta zdążyła już sprawdzić się w milionach produktów z tej dziedziny. Wprowadzenie jej do pojazdów wymaga jednak stosowania wyższych standardów wytrzymałości, stabilności operacyjnej i bezpieczeństwa. Kwestie te rozwiązuje firma Bosch ze swym ponadstuletnim doświadczeniem.

- Ten wspólny projekt angażuje trzech światowych liderów technologicznych w kształtowanie przyszłości pojazdów elektrycznych. Dzięki spółce SB LiMotive jako dostawcy ogniw akumulatorów do pojazdu Megacity możemy być pewni, że odegramy tu główną rolę - powiedział Franz Fehrenbach, prezes zarządu firmy Robert Bosch GmbH.

- Naszym najważniejszym celem jest dostarczanie firmie BMW najlepszych technologii akumulatorowych pod względem osiągów, zasięgu i bezpieczeństwa. Jednocześnie chcemy, aby ogniwa litowo-jonowe SB LiMotive mogły być produktem zrównoważonego rozwoju, który – po wykorzystaniu w pojeździe – znajdzie ponowne zastosowanie w innych dziedzinach lub zostanie zutylizowany - mówi Soon Taek Kim, prezes firmy Samsung SDI.

Wybierając dostawcę akumulatorów, firma BMW Group podkreśla zaangażowanie w aspekt mobilności elektrycznej. Firma skupia się na działaniach związanych z jazdą z napędem elektrycznym i rozwiązaniach dla mobilności miejskiej w ramach projektu „i”, inicjatywie wchodzącej w skład Strategii Number ONE.

Pierwszym owocem projektu „i” jest MINI E: pojazd o napędzie w pełni elektrycznym, który obecnie jest gruntownie testowany w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Testami w codziennym użytkowaniu objętych jest ok. 600 pojazdów. Doświadczenia zdobyte w testach zostaną następnie wykorzystane w produkcji seryjnej pojazdu Megacity, jak i technologii akumulatorów.

Pojazd o zerowej emisji spalin trafi do produkcji seryjnej w pierwszej połowie następnego dziesięciolecia.