Niemcy twierdzą, że hybrydowa seria 5 jest o 10% oszczędniejsza od standardowej wersji 535i, co oznacza, że ta hybryda klasy wyższej będzie spalać średnio 7,5 l/100 km. Całkiem nieźle jak na komfortową limuzynę o długości 4,9 m wyposażoną w 306-konny silnik benzynowy.
Benzynówkę wspomaga 55-konny silnik elektryczny, który umożliwia autu jazdę w trybie elektrycznym, ale tylko przy niewielkich prędkościach i na krótkich dystansach. Seria 5 ActiveHybrid wyposażona jest w 8-biegowy automat, system stop&start oraz nawigację, która zawiaduje silnikiem elektrycznym.
Co?!Już mówię – nawigacja w BMW serii 5 ActiveHybrid nie tylko doprowadzi kierowcę do celu, ale także analizuje trasę i „widzi” korki, po czym bierze te informacje pod uwagę i tak steruje układem hybrydowym, by zaoszczędzić kilka kropelek paliwa. Coś mi to nie brzmi wiarygodnie i prawdopodobnie, ale może mam za wąskie horyzonty mentalne i po prostu nie ogarniam tak zaawansowanej technologii?