Polska zaprezentowała wagony metra zaprojektowane przez BMW, które niemal w 98 proc. poddać recyklingowi. To przykład nowego spojrzenia na ekologiczne środki transportu. Koncepcyjny środek transportu nazywa się Siemens Inspiro i jest efektem współpracy firm Siemens i BMW Group DesignworksUSA. Na szczególną uwagę zasługuje nowy projekt wnętrza wagonów, zapewniający przestronność. Szerokie wejścia ułatwią przepływ pasażerów, w środku znajdą się duże elektroniczne wyświetlacze i system z łagodnym oświetleniem wnętrza. Wrażenie przestronności potęguje brak znanych z obecnych wagonów ścian działowych. Ciekawie prezentują się również pionowe poręcze, które kształtem przypominają gałęzie drzewa, co ma symbolizować ekologiczność wagonów. Zastosowanie aluminium pozwoliło zoptymalizować masę podwozia, które będzie znacząco lżejsze w porównaniu do większości obecnie stosowanych wagonów. W ten sposób udało się uzyskać dwie rzeczy. Lżejsze wagony mają mniejsze zapotrzebowanie na prąd, a ponadto są niemal całkowicie przetwarzalne.
BMW w Polsce schodzi do podziemia
To nie fikcja, to fakt. Metro Warszawskie zdecydowało, że w 2012 r. w stolicy pojawią się wagony będące efektem współpracy Siemensa i BMW Group DesignworksUSA