Logo
WiadomościAktualnościBohaterzy drugiej ligi

Bohaterzy drugiej ligi

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Głównym założeniem kategorii Super 1600 jest danie szansy młodym kierowcom na ściganie się dość tanim sprzętem. Z tej rywalizacji mają wyrosnąć przyszli mistrzowie.

Bohaterzy drugiej ligi
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Bohaterzy drugiej ligi

Kategoria Super 1600 swe mistrzostwa świata rozgrywa od roku 2001. W pierwszym sezonie wyraźnie wygrał francuski kierowca Sebastien Loeb, dzisiaj zawodnik fabrycznego zespołu CitroĎna. Kolejne miejsca zajęli Włoch Andrea Dallavilla oraz Brytyjczyk Niall McShea. W ubiegłym roku ten serial przemianowano na mistrzostwa świata Junior. Tym razem najlepszym kierowcą okazał się Hiszpan Daniel Sola. Na drugim miejscu ponownie sklasyfikowano Andreę Dallavillę, a trzecią pozycję wywalczył Janne Tuohino z Finlandii.W mistrzostwach świata kategorii Super 1600 startują wyłącznie zgłoszeni kierowcy. Zawodnicy nie mogą mieć więcej niż 28 lat. Wpisowe w bieżącym roku wynosiło 1050 euro. Kategoria Super 1600 to pojazdy wywodzące się z grupy tzw. kit car z napędem na przednią oś oraz wolno ssącym silnikiem o maksymalnej pojemności 1600 ccm. Samochód tej kategorii musi maksymalnie kosztować 100 tysięcy dolarów.W tej kategorii przez ostatnie dwa lata dominowały CitroĎny Saxo. To właśnie na takim autach ścigali się Sebastien Loeb i Daniel Sola. Saxo na trasach rajdów wciąż potwierdza swe wartości, jednak ma już coraz bardziej konkurencyjnych rywali. Bardzo szybkie jest Renault Clio. Młody francuski kierowca Brice Tirabassi, jeżdżący tym samochodem, wydaje się być jednym z faworytów tegorocznej serii. W Rajdzie Monte Carlo w mistrzostwach Junior odniósł zdecydowane zwycięstwo. Francuz przez pewien czas prowadził także w Rajdzie Turcji. Tu jednak wyeliminował go defekt. Zwycięzcą tej rundy został Fin Kosti Katajamaki prowadzący nowo homologowanego Volkswagena Polo. Ta ekipa pewnie także odegra jedną z ważniejszych ról w tegorocznych mistrzostwach.Na trasach obok CitroĎna, Renault i Volkwagena rywalizują także inne pojazdy kategorii Super 1600. Bardzo szybkie szczególnie na nawierzchniach asfaltowych wydają się Suzuki Ignis. O liczące się pozycje mogą walczyć Fiat Punto i Ford Puma. Ten ostatni być może w trakcie sezonu zostanie zastąpiony przez nową Fiestę. Z mniejszymi szansami na dobre lokaty są jeszcze dość ciężki Opel Corsa, Peugeot 206 i MG ZR.W sezonie 2003 do punktacji kategorii Junior zaliczanych jest siedem rajdów: Monte Carlo, Turcji, Akropolu, Finlandii, San Remo, Katalonii i Wielkiej Brytanii. Zgłoszeni zawodnicy muszą wziąć udział we wszystkich eliminacjach.W mistrzostwach świata kategorii Junior miał uczestniczyć w bieżącym sezonie także polski kierowca Dariusz Chudobiński. Niestety, jego starty zakończyły się jeszcze przed pierwszą rundą mistrzostw - Rajdem Monte Carlo. Nasz reprezentant podobno odniósł kontuzję na nartach, która uniemożliwiła mu jazdę. Międzynarodowa Federacja Samochodowa nie przyjęła tłumaczenia polskiego zawodnika i wykluczyła go z mistrzostw świata na dwa najbliższe sezony.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: