W ramach realizacji programu Toyota Optimal Drive japoński producent rozpoczął prace nad obniżeniem zużycia paliwa w swoich samochodach. Pierwszym modelem był Avensis, a obecnie przyszedł czas na następny.
Podstawowy silnik trzycylindrowy zużywa obecnie średnio o 10 proc. mniej paliwa i jest to zamiast 5,4 l/100 km obecnie 4,9 l/100 km.
Nowy jest też benzynowy silnik czterocylindrowy 1,33 Dual VVT-i, który awizowany był już wmodelach Aulis i Corolla będzie zużywał 5,11 l/100 km paliwa. W ofercie jest też system Stop & Start. Standardem jest obecnie nowa sześciostopniowa przekładnia manualna, a za dopłatą dostępna będzie także automatyczna MMT. Identyczny wybór będzie przy wyborze turbodiesla 1,4 D-4D, który obecnie będzie zużywał o 0,4 l/100 km mniej oleju napędowego.
Toyota Yaris 2009 – jednostki napędoweSilnik1.0 VVT-i1.33 Dual VVT-i1.4 D-4DPojemność skokowa [cm3]998-1364Cylindry/zawory3/44/44/2Moc [kW/obr./min]51/600074/600066/3800Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]93/3600132/4000205/1800Prędkość maksymalna [km/h]---Przyspieszenie 0-100 km/h [s]---Średnie zużycie paliwa [l/100 km]4,95,14,1 (4,2)
Facelifting objął także niektóre elementy nadwozia. Nowy jest przedni zderzak, a z tyłu powróciły listwy ochronne w barwie nadwozia. Zmienił się kształt przednich reflektorów i tylnych świateł zespolonych. Niewielkie zmiany przeszło również wnętrze, a gama barw nadwozia poszerzona została do 12.