Zmodernizowany Mercedes-Benz Sprinter przyjeżdża do segmentu lekkich samochodów dostawczych z nowością w postaci dwustopniowego doładowania. Nowy silnik o pojemności 2,2 litra zastępuje poprzednią jednostkę 2,7 l (156 KM). I chociaż pojemność silnika zmalała o pół litra, maksymalna moc spadła tylko nieznacznie, a moment obrotowy wyraźnie się poprawił.

Moc nowego silnika wynosi 150 KM przy 3800 obr./min, co na pierwszy rzut oka nie jest zbyt atrakcyjnym wynikiem, ale pamiętajmy, że w wypadku samochodów użytkowych wymagania co do silnika i jego żywotności są trochę inne. Ważna jest również wartość momentu obrotowego, która w tym wypadku wynosi 330 Nm między 1200 (!) a 2400 obr./min.

System doładowania wykorzystuje dwie seryjne turbosprężarki o różnych parametrach. Duża sprężarka pokrywa spektrum z niskim ciśnieniem doładowania, a mała sprężarka zakres z dużym ciśnieniem. W tym konkretnym przypadku turbosprężarki nastawiono tak, że obie pracują w zakresie obrotów użytkowych. Na niskich obrotach mała wysokociśnieniowa sprężarka zapewniadoskonałe reakcje silnika na naciśnięcie pedału gazu. Wraz ze zwiększającymi się obrotami, zwiększa się efekt uzyskany rozpędzeniem dużej sprężarki, która w końcu dostarcza większość ciśnienia. Regulację ciśnienia zapewnia specjalny zawór na sprężarce wysokociśnieniowej.

Dwustopniowe doładowanie firmy BorgWarner Turbo & Emissions System jest kolejnym wykorzystaniem systemu, który po raz pierwszy wykorzystano w BMW 535d w roku 2004.