ADAC nadał prezesowi firmy Bosch, Franzowi Fehrenbachowi, tytuł „Osobowość Roku 2009”, wręczając mu prestiżową nagrodę „Żółty anioł” („Gelber Engel”).
Swoją decyzją prezydium największego w Europie automobilklubu uhonorowało zasługi Franza Fehrenbacha „w dziedzinie innowacyjności koncernu, którego szczególnym znakiem rozpoznawczym stała się ekologia”. Prezes Boscha przyczynił się do przemiany przedsiębiorstwa, którym zarządza – z producenta części i akcesoriów samochodowych, Bosch staje się firmą dostarczającą ekologiczne technologie.
Według Fehrenbacha nagroda „honoruje nie tylko te tematy i obszary, które są ważne z jego punktu widzenia, ale i te, które w trudnych czasach jeszcze bardziej zyskują na aktualności i znaczeniu”. Zdaniem laureata należy do nich zaliczyć „długofalowe zarządzanie, wiarygodną i budzącą zaufanie strategię oraz niełatwe, ale bardzo ważne zadanie utrzymania równowagi pomiędzy długofalowym zabezpieczeniem interesów przedsiębiorstwa, a kwestiami społecznymi i ekologicznymi”.
Od techniki przemysłowej, przez elektronarzędzia i sprzęt gospodarstwa domowego, techniczne wyposażenie budynków, technikę grzewczą, aż po ekologiczne technologie w branży motoryzacyjnej – koncern stawia na ochronę środowiska i efektywne wykorzystanie energii.
Niedawno, wspólnie z firmą Samsung SDI Bosch utworzył spółkę, której celem będzie rozwój, produkcja i dystrybucja akumulatorów litowo-jonowych spełniających wymagania branży motoryzacyjnej. Ta technologia stanowi podstawę do zastosowania silników elektrycznych do napędu pojazdów, co pozwala na znaczną redukcję emisji dwutlenku węgla.
Także w ubiegłym roku koncern przeznaczył miliard euro na zakup producenta ogniw solarnych, firmy ersol Solar Energy z Erfurtu, specjalizującej się w produkcji nowoczesnych ogniw słonecznych bazujących na technologii półprzewodników krzemowych. Dzięki temu Bosch umocni swoją pozycję w segmencie energii odnawialnych.