Dzięki elektronicznemu Parkpilotowi Boscha długie i nieudane próby zaparkowania samochodu mają szansę odejść do przeszłości. System posiada małe i lekkie czujniki, które gwarantują detekcję nawet bardzo trudnych do wykrycia obiektów, np. niskich donic z kwiatami, parkanów z metalowej siatki czy wąskich słupków.

Czujniki – dwa lub trzy, w zależności od szerokości pojazdu – montuje się na tylnym zderzaku. Przy instalacji nie ma potrzeby prowadzenia kabli przez całą długość pojazdu, ponieważ sterownik i wyświetlacz zasilane są z lampy do jazdy wstecz, która włącza i wyłącza system. Parkpilot ostrzega o przeszkodach znajdujących się z tyłu auta automatycznie, przy wrzuceniu biegu wstecznego. Bosch oferuje również dodatkowe zestawy przeznaczone do montażu na zewnętrznych krawędziach przedniego zderzaka - z dwoma lub czterema czujnikami. Przedni system włącza się wraz z uruchomieniem silnika, przy włączeniu biegu wstecznego lub przy pomocy dodatkowego włącznika. Jeśli z przodu nie zostanie rozpoznana żadna przeszkoda, Parkpilot wyłącza się automatycznie po 20 sekundach. Odległość do przeszkody lub innego pojazdu sygnalizowana jest akustycznie oraz przez wskaźnik diodowy. Wskaźnik można zainstalowany w tylnej części pojazdu, aby podczas jazdy w tył kierowca miał go przez cały czas przed oczami. Dla przedniego zestawu z czterema czujnikami przewidziano oddzielny wskaźnik z odrębnym sygnałem ostrzegawczym, który montuje się w przedniej części przestrzeni pasażerskiej.

Uniwersalny Parkpilot URF6 przeznaczony jest do zderzaków o maksymalnym pochyleniu około 20 st., pasuje zatem do prawie każdego samochodu osobowego lub lekkiego użytkowego. Może pracować także w pojazdach z zamontowanym hakiem holowniczym. W takim przypadku, dodatkowy przełącznik „przesuwa” pole detekcji o 150 mm, przez co kierowca uniknie fałszywych sygnałów przy cofaniu, a hak pozostanie nieuszkodzony.

Parkpilot nadzoruje wszystkie istotne funkcje za pośrednictwem funkcji samodiagnozy, która pomaga w szybkim usunięciu ewentualnych błędów i zakłóceń. Instalacja systemu jest szybka i łatwa dzięki niewielkiej liczbie komponentów i ich modułowej konstrukcji. Czujniki dostarczane są w kolorze czarnym, istnieje jednak możliwość pomalowania ich lakierem w kolorze zderzaka.