Logo
WiadomościAktualnościBosch zwiększy produkcję systemów common rail

Bosch zwiększy produkcję systemów common rail

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Znany niemiecki producent części samochodowych Robert Bosch zwiększa produkcję systemów wtrysku paliwa common rail. Firma oczekuje zwiększony popyt na silniki diesla z takim systemem w USA i Azji.

Bosch zwiększy produkcję systemów common rail
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Bosch zwiększy produkcję systemów common rail

Jeszcze w tym roku niemiecka spółka Robert Bosch GmbH zwiększy produkcję systemów wtrysku paliwa common rail o ok. 1/5. Dzięki temu w tym roku powstanie ponad 8 mln systemów wtrysku paliwa. Bosch rozpoczął produkcję systemu common rail dziesięć lat temu. Od tego czasu znalazł on zastosowanie w ponad 33 mln jednostek napędowych. Bezpośredni wtrysk paliwa w połączeniu z systemem oczyszczania spalin zapewni, że silniki w nie wyposażone będą w stanie spełniać normy Euro 5 i 6. Bosch twierdzi, że nowa generacja silników wysokoprężnych podoła także rygorystycznym normom amerykańskim. Od roku 1990 emisje spalin w silnikach wysokoprężnych nowych samochodów zmniejszyły się o 95 %, a zużycie paliwa spadło o 30 %.

Pierwszymi samochodami z bezpośrednim wtryskiem paliwa common rail firmy Bosch były Alfa Romeo i Mercedes Benz. Bosch chce również odegrać ważną rolę przy popularyzacji jednostek wysokoprężnych poza Europą. Na Starym Kontynencie liczba samochodów wyposażonych w silniki diesla wzrosła w ostatnich 10 latach dwukrotnie. W ostatnim czasie coraz większą popularnością diesle cieszą się w USA, gdzie ich producenci planują ostry atak, a Bosch chce być jego częścią. Firma liczy na to, że do roku 2015 samochody z silnikiem diesla zwiększą swój udział w rynku amerykańskim z 6 do 15 %. Atutem jednostek wysokoprężnych jest według producenta o 30 % niższe zużycie paliwa i o 25 % niższe emisje CO2 niż w nowoczesnych silnikach benzynowych.

Wzrost popularności diesli Bosch oczekuje także w Azji. W tym roku dostarczy do Indii i Chin ok. 100 tys. sztuk systemów common rail. W roku 2010 ma to być już ok. 1,3 mln w każdym z obu krajów. Ze względu na to Bosch oczekuje, że w roku 2015 aż połowa jego produkcji trafi właśnie do Azji.

W najbliższych dwóch latach firma liczy także z zakończeniem produkcji pompo-wtryskiwaczy i pełne zastąpienie ich systemem common rail.

Żródło: Bosch

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: