Jeszcze w tym roku niemiecka spółka Robert Bosch GmbH zwiększy produkcję systemów wtrysku paliwa common rail o ok. 1/5. Dzięki temu w tym roku powstanie ponad 8 mln systemów wtrysku paliwa. Bosch rozpoczął produkcję systemu common rail dziesięć lat temu. Od tego czasu znalazł on zastosowanie w ponad 33 mln jednostek napędowych. Bezpośredni wtrysk paliwa w połączeniu z systemem oczyszczania spalin zapewni, że silniki w nie wyposażone będą w stanie spełniać normy Euro 5 i 6. Bosch twierdzi, że nowa generacja silników wysokoprężnych podoła także rygorystycznym normom amerykańskim. Od roku 1990 emisje spalin w silnikach wysokoprężnych nowych samochodów zmniejszyły się o 95 %, a zużycie paliwa spadło o 30 %.
Pierwszymi samochodami z bezpośrednim wtryskiem paliwa common rail firmy Bosch były Alfa Romeo i Mercedes Benz. Bosch chce również odegrać ważną rolę przy popularyzacji jednostek wysokoprężnych poza Europą. Na Starym Kontynencie liczba samochodów wyposażonych w silniki diesla wzrosła w ostatnich 10 latach dwukrotnie. W ostatnim czasie coraz większą popularnością diesle cieszą się w USA, gdzie ich producenci planują ostry atak, a Bosch chce być jego częścią. Firma liczy na to, że do roku 2015 samochody z silnikiem diesla zwiększą swój udział w rynku amerykańskim z 6 do 15 %. Atutem jednostek wysokoprężnych jest według producenta o 30 % niższe zużycie paliwa i o 25 % niższe emisje CO2 niż w nowoczesnych silnikach benzynowych.
Wzrost popularności diesli Bosch oczekuje także w Azji. W tym roku dostarczy do Indii i Chin ok. 100 tys. sztuk systemów common rail. W roku 2010 ma to być już ok. 1,3 mln w każdym z obu krajów. Ze względu na to Bosch oczekuje, że w roku 2015 aż połowa jego produkcji trafi właśnie do Azji.
W najbliższych dwóch latach firma liczy także z zakończeniem produkcji pompo-wtryskiwaczy i pełne zastąpienie ich systemem common rail.
Żródło: Bosch