Wspaniałą wiadomość dla wszystkich fanów sportów motorowych przygotowała firma Brisk Tábor. Spółka zaprezentowała zbudowany od podstaw bolid rajdowy nazwany Brisk RS 01 WRC. Jest to projekt samochodu własnej konstrukcji.
Jak z przedniego producenta świec zapłonowych został konstruktor samochodu wyścigowego? Firma od lat związana jest ze sportami motorowymi, a dobrą jakość jej produktów pokazuje np. zwycięstwo motorówek z silnikami Lamborghini osadzonymi świecami Brisk w wyścigu F1 ślizgaczy. Firma borykała się jednak z problemem, jak pogodzić rozwój swoich produktów z zespołami wyścigowymi rozsianymi po całej Europie. Rozwiązaniem okazała się budowa nowoczesnego ośrodka do testowania silników. W połączeniu z dobrze wyszkolonym personelem i dużymi zdolnościami produkcyjnymi pojawił się pomysł na własny program sportowy. Zespół i kierowcy testowi mają być stale do dyspozycji i być kluczowym elementem dalszego rozwoju firmy.
Już w roku 2006 firma Brisk podjęła współpracę z brytyjską firmą Prodrive (zapewniającą działanie Subaru World Rally Team), której Brisk dostarcza świece zapłonowe. Jednak już wtedy w głowie właściciela firmy Brisk, pana Mojmira Čapki, pojawiła się myśl zbudowania własnego silnika wyczynowego, a wkrótce potem pomysł na nowy samochód rajdowy.
Po sześciu miesiącach pracy powstał pojazd nazwany Brisk RS 01 WRC. Samochód zbudowano według reguł FIA, załącznik J, jednak Brisk nie uzyskał jeszcze wymaganej homologacji rajdowej. Auto wykorzystuje elementy konstrukcyjne firm Škoda i VW, na co zresztą wskazują zdjęcia. Samonośne nadwozie tworzone jest konstrukcją kratową z mocnych stalowych rur. Wykorzystano także liczne panele z kevlaru, karbonu i laminatu szklanego. Wygląd auta bazuje na Škodzie Fabii, jednak kształt karoserii poddano radykalnym zmianom. Dzięki oryginalnemu przestylizowaniu tylnej części z Fabii powstało coupe.
Turbodoładowany silnik o pojemności 2,0 l otrzymał osobny zawór obejściowy i podwójny sekwencyjny wtrysk paliwa. Bezstykowym zapłonem oczywiście zajęły się produkty firmy Brisk (świecie typu Brisk Racing DOR 10 DS EVO 2). Zaskakująca jest moc bolidu. Skrót WRC powinien wskazywać na moc ograniczoną do 300 KM, jednak Brisk RS 01 WRC dysponuje mocę 500 KM przy 7 800 obr./min. Siła napędowa przekazywana jest poprzez 6-biegową, sekwencyjną skrzynię biegów i suche sprzęgło z ceramiczną tarczą.
Osiągi zależą od aktualnego zestopniowania skrzyni biegów, jednak według danych producenta samochód przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 2,7 s i rozpędza się do 200 km/h. Masa auta wynosi 1 000 kg (co także nie odpowiada regułom klasy WRC). Rozmiary auta to 4 002 x 1 890 x 1 270 (dł. x szer. x wys.). Zawieszenie otrzymało sprężyny i amortyzatory marki Proflex, a hamulce pochodzą z Porsche. Przeniesieniem napędu zajmują się dyferencjał międzyosiowy oraz bierne dyferencjały osiowe o zwiększonym tarciu.