Z obecnych 5400 pracowników brukselskiego zakładu Volkswagena pozostanie tylko 1500.Przyczyną tej decyzji jest obniżenie poziomu produkcji w europejskich zakłądach niemieckiego koncernu. Przedstawiciele Volkswagena oświadczyli, że w związku z realizowanym planem restruklturyzacyjnym można oczekiwać likwidację miejsc pracy o 20 000 osob. Większość tych stanowisk już zredukowano. Popularny Volkswagen Golfnadal będzie produkowany w dwoch miejscach na terenie Europy. Model ten powstawać bedzie w Wolfsburgu oraz uzupełniającym zakładzie Mosel. Tam nie będzie się już produkowało Passatów, które pozostaną tylko w Emden. Głównym zakładem produkującym VW Polo będzie Pamplona, ale alternatywą ma zostać Bruksela, gdzie wyprodukowano 200 tys. Golfów i jedynie 10 tys. modelu Polo. Słowacka stolica Bratysława już wyspecjalizowała się w produkcji pojazdów terenowych.Nadal będą tam powstawały Touaregi, Audi Q7 i komponenty dla Porsche Cayenne.

Według nieoficjalnych informacji wiadomo, że Volkswagen głównie ograniczył produkcję, ale nie zamknął całkowicie bezgijskiej fabryki ze względów ekonomicznych. Zakończenie produkcji w Brukseli oznaczałoby większe wypłaty państwa dla pracowników, niż utrzymanie fabryki w ruchu.