projektem samochodu globalnego i ma na celu przede wszystkim zasygnalizowanie, że koncern cały czas pracuje nad nowymi, przyjaznymi środowisku technologiami (w tym przypadku napędami hybrydowymi), które znajdą swoje odzwierciedlenie w samochodach produkcyjnych różnych marek należących do amerykańskiego koncernu.Projekt nadwozia Riviery został opracowany z dużym wkładem Pan Asia Technical Automotive Center (PATAC) w Chinach - to spółka należaca do GM i Shanghai Automotive Industry. Buick został jednak wybrany nie bez powodu - to obecnie najsilniej reprezentowana w Państwie Środka marka GM. I choć projekt tworzyli głównie chińscy designerzy, hasło promujące auto (It's not east, it's not west... It's Buick - to nie wschód, nie zachód... to Buick) ma podkreślać, że zaproponowany styl równie dobrze mógłby powstać w każdym innym designerskim studio koncernu na świecie. Inspiracją dla stylistów były przede wszystkim potężne samochody Buicka z lat 60. i 70. (Le Sabre, Electra 225 i oczywiście Riviera), ale dyrektor ds. designu PATAC James Shyr przyznaje, że duży wpływ na stylistykę projektu wywarł także "yuanbao" - kawałek złotej lub srebrnej sztabki, która w antycznych Chinach była używana jako moneta, a do dziś jest symbolem zamożności. Bardzo ciekawym (choć nie do końca odkrywczym) pomysłem są otwierane do góry drzwi, od których wzięła się nazwa nadwozia - tzw. gullwing coupé (pierwszy raz zastosował je Mercedes w modelu 300 SL z 1954 roku). W najszerszym miejscu drzwi mają prawie 2 m szerokości, co pozwala na wygodne wsiadanie. Mierzące 4,7 m długości nadwozie Riviery zostało wykonane z włókien węglowych, dzięki czemu konstruktorom udało sięobniżyć masę. Nie podejrzewamy jednak, by tego typu manufakturowe, drogie rozwiązanie miało szansę na seryjne zastosowanie, podobnie jak olbrzymie, 21-calowe felgi. Do napędu auta posłuży hybrydowy system opierający się na silniku benzynowym. I choć GM zapowiada, że napęd Riviery trafi do samochodów seryjnych już w 2008 roku (okazją do oficjalnej premiery będzie organizowana w Pekinie olimpiada), nieznane są niestety szczegóły techniczne ani osiągi. Ciekawostką jest fakt, że Amerykanie chcą oferować pojazdy wyposażone w tego typu technikę także w Chinach.
Buick Riviera - Gullwing z hybrydą
Choć zaprezentowany podczas salonu w Szanghaju pojazd występuje oficjalnie jako Buick, radzimy nie przyzwyczajać się specjalnie do tej konkretnej marki. Przedstawiciele GM zapowiadają bowiem, że prototyp Riviery jest tzw.