Logo
WiadomościAktualnościCaddy Maxi 4MOTION - Praktyczny podróżnik

Caddy Maxi 4MOTION - Praktyczny podróżnik

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Załoga Caddy Maxi 4MOTION - Matthias Göttenauer i Andreas Renz, wystartowała2 października 2009 roku o godzinie 12.00 z najbardziej wysuniętego na zachód punktu kontynentu europejskiego. Przez pierwsze dni kierowcy przejechali przez Portugalię, Hiszpanię, Francję, Niemcy, Polskę i Litwę. Potem wjechali do Rosji, przez którą wiodła większa część trasy. Do celu - Magadanu - Göttenauer i Renz dotarli 11 października2009 roku o godzinie 13.30 czasu lokalnego. Licząca ponad 15.000 kilometrów Transeurasia jest najdłuższą na świecie trasą wiodącą przez jeden kontynent. Prowadziz Cabo da Roca nad Atlantykiem do znajdującego się na końcu rosyjskiej sieci dróg portu Magadan nad Pacyfikiem. "Gdy planowaliśmy pokonanie tej trasy, dziesięć dni było uznawane za nierealne" - podkreśla Renz. „Lecz duży Caddy z napędem na wszystkie koła był bardzo wytrwały na wyjątkowo trudnych odcinkach i pozwolił na uzyskanie tak doskonałego czasu. Niezawodność, wytrzymała konstrukcja i ogromny zasięg na jednym zbiorniku sprawiły, że Caddy stał się trzecim członkiem załogi." Pierwsza część trasy Caddy Maxi 4MOTION prowadziła po autostradach i drogach asfaltowych, a podróż przebiegała szybko i sprawnie nawet po drogach o gorszej nawierzchni. Szczególnie ostatnie 5.000 kilometrów stanowiło prawdziwe wyzwanie dla samochodu i kierowców. Warunki drogowe w środkowej i wschodniej Rosji były w większości nieznane. Nierówne drogi z dużymi dziurami, grząskie, błotniste ścieżki z głębokimi koleinami wyżłobionymi przez samochody ciężarowe nie stanowiły żadnego problemu dla napędzanego na wszystkie koła Caddy Maxi. Samochód użytkowy, który podczas jazdy non-stop służył Göttenauerowi i Renzowi również jako miejsce do spania, pokonał nawet najtrudniejsze odcinki, i to przy ekstremalnych długotrwałych obciążeniach dla silnika, skrzyni biegów i nadwozia. "VW Caddy z napędem na wszystkie koła udowodnił jak wielkie ma możliwości zarówno na utwardzonych drogach, jak i na bezdrożach" - powiedział Göttenauer po przybyciu do Magadanu. „Silnik i skrzynia biegów są doskonale dopasowane do siebie i nawet przy niskiej prędkości obrotowej silnik 1.9 TDI ma dużo siły. Fakt, że pokonaliśmy tą trudną trasę seryjnym Caddy Maxi 4MOTION w rekordowym czasie, świadczy o jakości i wytrzymałości Samochodów Użytkowych Volkswagen."

Caddy Maxi 4MOTION - Praktyczny podróżnik
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Caddy Maxi 4MOTION - Praktyczny podróżnik

Sprzedaż VW Caddy Maxi 4MOTION z napędem na wszystkie koła w Polsce rozpocznie się w grudniu tego roku. Podobnie, jak w przypadku modelu Caddy, siłę napędową silnika 1.9 TDI (77 kW/104KM) na przednią i tylną oś rozdziela elektronicznie regulowane sprzęgło Haldex. Za przeniesienie siły odpowiedzialna jest 6-biegowa skrzynia biegów, która pozwala między innymi na łatwą i oszczędzającą podzespoły zmianę biegów na nieutwardzonym podłożu. Do seryjnego wyposażenia Caddy Maxi 4MOTION należy także układ wspomagający ruszanie pod górę, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP P i filtr cząsteczek stałych DPF. Matthias Göttenauer i Andreas Renz są pierwszymi kierowcami, którzy pokonywali Transeurasię na czas. Aby zagwarantować dokładny pomiar czasu, VW Caddy Maxi 4MOTION wyposażony został w nadajnik GPS, który dwa razy na dobę wysyłał sygnał. Załoga przejechała trasę zgodnie z zasadami księgi rekordów Guinnessa, które określają, że ten sam samochód mogą prowadzić tylko dwie osoby, a trasa musi być udokumentowana w sposób dający się zweryfikować. Ci dwaj miłośnicy przygód, już przed dziesięciu laty, ustanowili rekord samochodem Volkswagen. Najdłuższą ciągłą trasę z północy na południe pokonali w Volkswagenie T4 Multivan Syncro TDI (75 kW/102KM) w 15 dni i 14 godzin, zapewniając tym samym sobie i VW T4 wpis do księgi rekordów Guinnessa. Rekord ten do dzisiaj nie został pobity.

źródło: Volkswagen

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: