Cadillac Provoq to kolejny samochód wskazujący, że koncern General Motors poważnie myśli o pojazdach napędzanych ogniwami paliwowymi. Koncept łączy napęd elektryczny E-Flex z piątą generacją wodorowych ogniw paliwowych i akumulatorami li-ion. Taka kombinacja pozwala przejechać na jedno zatankowanie do 483 km, przy czym 450 km odbywa się na wodór, a przejechanie pozostałych 33 km umożliwi energia z baterii.
Zapas wodoru o masie 6 kg dla ogniw paliwowych magazynowany jest pod ciśnieniem 700 barów w dwóch zbiornikach, które umieszczone są pod podłogą bagażnika. Ogniwa paliwowe napędzają koła przedniej osi i oferują moc 70 kW (95 KM), a silniki elektryczne w tylnych kołach dostarczają kolejne 40 kW (54 KM). Cadillac może się więc pochwalić napędem na wszystkie cztery koła. Koncept Provoq może osiągać prędkość maksymalną 160 km/h, a od 0 do 96 km/h rozpędza się w 8,5 s.
Karoseria swoim designem nawiązuje do aktualnej linii stylistycznej marki Cadillac. Provoq zaprojektowano jako pięciodrzwiowe pięciomiejscowe CUV, które dzięki opadające linii bocznych okien przypomina coupe. Wygląd sportowca podkreślają ogromne 21-calowe koła z oponami Michelin z niskim oporem toczenia.
Oprócz ogniw paliwowych i baterii li-ion Provoq otrzymał także panele solarne, które mają dostarczać energię do systemów pokładowych, takich jak zestaw audio, nawigacja czy oświetlenie kabiny. We wnętrzu znajdziemy miejsce dla pięciu pasażerów, a użyte materiały wytwarzają klimat luksusu, ale zarazem są ekologiczne. Dla przykładu dywaniki wyprodukowano z poliestru i juty, tak więc można poddać je recyklingowi, a skóra użyta do obicia foteli i deski rozdzielczej nie zawiera szkodliwych chemikalii.