Pierwotnie oczekiwano, że niezbyt popularny Cadillac SRX odejdzie do lamusa, ale już na końcu minionego lata wiadomo było, że stanie się tak tylko częściowo. Firma zachowa oznaczenie SRX, ale od roku modelowego 2010 znajdzie się ono na nowym pojeździe, który swoim charakterem nieco odbiega od poprzednika. Design auta nawiązuje do studium Provoq.
Nowy przedstawiciel marki Cadillac zaoferuje 5-drzwiowe 5-miejscowe nadwozie o długości 4833 mm, szerokości 1910 mm i wysokości 1668 mm zbudowane na płycie z rozstawem osi 2807 mm. Wnętrze zaoferuje 1009 mm od przedniego fotela po podsufitkę, nad tylnym siedzeniem miejsca jest nieco mniej (976 mm). Szerokość wnętrza na wysokości ramion wynosi 1481 mm z przodu i 1430 mm z tyłu. Na długość przewidziano do 1047 mm dla podróżujących z przodu i do 923 mm dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie. Bagażnik w podstawowym ułożeniu foteli oferuje 826,8 l (po sufit), po złożeniu drugiego rzędu siedzeń można go zwiększyć do 1732,4 l.
Nowy Cadillac SRX dostępny będzie w USA z jednych z dwóch oferowanych widlastych silników benzynowych. Jednostka 3,0 V6 zaoferuje 194 kW (264 KM), natomiast doładowana jednostka 2,8 V6 produkuje 224 kW (304 KM). Oba silniki współpracować będą z 6-biegowym automatem, w wypadku 3-litrowej jednostki chodzi o przekładnię 6T70 Hydra-Matic, mocniejsza otrzyma skrzynię biegów AF40 Aisin Warner. Klienci wybierać będą mogli pomiędzy napędem na przednie lub wszystkie koła. Standardowo auto stoi na 18-calowych kołach, za dopłatą dostępne będą nawet 20-calowe felgi.
Uwagę potencjalnych klientów przyciągać ma nie tylko udana stylistyka i mocne jednostki napędowe, ale przede wszystkim wyposażenie. Na przykład w zakresie bezpieczeństwa oferuje w standardzie przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.
Nowy Cadillac SRX publicznie zadebiutuje na tegorocznym autosalonie w Detroit. Produkcja rozpocznie się w drugim kwartale br. Producent w materiałach prasowych podkreśla, że SRX pełni europejskie standardy w zakresie ochrony pieszych.
Cadillac SRXSilnik3,0 V62,8 V6 TurboPojemność skokowa [cm3]29862792Cylindrów/zaworów6/46/4Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]194 (264)/6950224 (304)/5500Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]300/5600400/1850Prędkość maksymalna [km/h]--Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]--Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]--