Najnowsze wcielenie modelu Caterham R500 może się pochwalić zadziwiającą masą 506 kg, dzięki czemu dwulitrowy silnik Ford Duratec, oferujący po ingerencji firmy Caterham moc 193 kW (263 KM) przy 8500 obr./min, łatwo radzi sobie z autem. Przyśpieszenie od 0-60 mph (0-96 km/h) zajmuje autu jedyne 2,88 sekund, co oznacza, że niejeden 8-, 10- czy 12-cylindrowy supersport miałby problemy pokonać w tej dziedzinie ten niepozorny samochód. Siła napędowa (520 koni na tonę!) przenoszona jest za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów na tylną oś. Producent przyszykował również przekładnię sekwencyjną z funkcją launch control.

Zawieszenie wyposażono w amortyzatory i sprężyny firmy Eibach, hamulce dysponują 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 2-tłoczkowymi z tyłu, a na felgach ze stopów lekkich zamontowano wyczynowe opony Avon. Przednią oś zaprojektowano tak, by zoptymalizować aerodynamikę i stabilność całego samochodu.

Cena podstawowa takiej zabawki? 37 000 funtów, czyli ok. 162 000 złotych.