Sercem wyścigówki jest dobrze znany, dwulitrowy silnik Duratec od Forda. W tym przypadku został on wyposażony w kompresor, dzięki czemu generuje 275 KM mocy i 271 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd na tylne koła jest przenoszony poprzez 6-stopniową, sekwencyjną skrzynię biegów. Auto jest wyposażone w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i wyczynowe opony Avon (slicki lub z bieżnikiem na mokrą nawierzchnię).
Pojazd będzie stanowił kolejny poziom w wyścigowej drabince producenta z Wysp. W 2013 roku Caterham stworzy mistrzostwa modelu R600, które będą rozgrywane równocześnie z pucharem R300. Początkowo stawka ma liczyć 16 pojazdów, z biegiem czasu ma powiększyć się do 30 aut.
Caterham Superlight R600 został wyceniony na 44 995 funtów. Nie trzeba jednak kupować nowego pojazdu. Właściciele modeli R300 mogą dostosować swoje auta do specyfikacji R600. Koszt modyfikacji zostanie podany w ciągu najbliższych tygodni.