Chińska spółka Changan Automobile Group na swojej stronie internetowej podaje, że jej korzenie sięgają do roku 1862. Na pewno nie musimy się obawiać, że spółka chce przywłaszczyć sobie wynalazek automobilu. Do drugiej połowy lat 50-tych zajmowała się produkcją broni. Pierwszym pojazdem, który spółka zbudowała, był w roku 1958 lekki samochód terenowy Jeep 46, którego produkcja w latach 60-tych przesunęła się do Beijing Motor.
Dopiero w latach 80-tych XX wieku firma rozpoczęła produkcję minisamochodu, który stał się podstawą dalszej produkcji. Aktualnie firma współpracuje z Fordem i Suzuki. W Chinach możemy więc kupić np. drugą generację Forda Mondeo z plakietką Made in China. W zeszłym roku grupa Changan wyprodukowała 700 tys. samochodów, w tym połowa przypadła na licencyjne Fordy (Mondeo i Fiesta) i Suzuki.
Changan Automobile Group nie ogranicza się jednak tylko do produkowania samochodów na licencji znanych marek, ale stara się o wybudowanie własnej oferty modelowej. Dotychczas ostatnim zaprezentowanym modelem jest MPV CV11, który w wersji koncepcyjnej zadebiutował w Szanghaju w roku 2003.
Changan nie kryje, że ma z nowym CV11 wielkie plany, ale nie podała wielu danych technicznych. Nieoficjalne źródła mowią o długości 4445 mm, szerokości 1768 mm i wysokości 1640 mm. Koła przedniej osi napędzane są 2-litrowym 4-cylindrowcem o mocy 102 kW (139 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 186 Nm. Design jest dziełem znanego włoskiego centrum IDEA.
Firma opisuje samochód jako dzieło sztuki z dobrymi osiągami, dużym komfortem jazdy i bezpieczeństwem na najwyższym poziomie. Silnik jest nie tylko mocny, ale także ekologiczny. Wnętrze auta ma być przestronne i adaptacyjne.
Ocenę opisywanych właściwości musimy pozostawić tym, którzy już autem jechali. Pewną wskazówką może być fakt, iż w portfelu grupy Changan znajduje się także znany w Europie Landwind.