Lata 30. XX wieku przyniosły jednakże poszukiwania bardziej ekonomicznego wykorzystania przestrzeni na ramie pojazdu. Wiele firm północno-amerykańskich zaoferowało klientom ciężarówki z kabiną kierowcy nasuniętą na silnik, co dawało oczywiste powiększenie powierzchni ładunkowej przy nie-zmienionych gabarytach pojazdu. Nie zrezygnowano jednak z oferowania ciężarówek z silnikiem przed kabiną. Chevrolet, należący do koncernu General Motors, od roku 1937 zaczął oferować samochody ciężarowe w układzie COE (Cab Over Engine). Jednakże pierwszą wielkoseryjną ciężarówką Chevroleta w takim układzie był model prezentowany na ilustracji. Produkowano go w trzech wielkościach rozstawu osi z pojedynczymi lub bliźniaczymi kołami tylnymi. Auto wprowadzono na rynek w roku 1939 i stanowiło onouzupełnienie oferty firmy w klasie ciężarówek średniej ładowności.
Chevrolet COE 1939 rok
Amerykańskie ciężarówki kojarzą się z utrzymanym do dnia dzisiejszego układem silnika przed kabiną kierowcy. Był on naturalną konsekwencją stosowania klasycznego napędu, prostoty sterowania skrzynią biegów i sprzęgłem oraz braku problemów z odizolowaniem gorącego i hałaśliwego silnika od kierowcy.
Auto Świat
Chevrolet COE 1939 rok