Firma Chevrolet nie ukrywa swoje ambitne plany na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Zwłaszcza 475 milionów ludzi żyjących w 29 krajach powstałych po rozpadzie Związku Radzieckiego ukrywa duży potencjał rynkowy. W krajach tych zarejestrowanych jest ok. 84 mln samochodów o średniej wieku 12 lat, a ponieważ coraz więcej osób stać na nowy samochód, Chevrolet widzi tu swoją szansę.

W samej Rosji, największym kraju Europy z 107 mln obywateli w europejskiej części, zarejestrowano w roku 2007 ok. 2,7 mln nowych samochodów. W roku 2001 był to zaledwie jeden milion. W liczbach procentowych niektóre rynki rosną jeszcze szybciej. Od roku 2001 na Ukrainie ilość rejestracji nowych samochodów zwiększyła się o ok. 600 procent (do 600 000 rejestracji w roku 2007, w Bułgarii o 350 procent, a w krajach nadbałtyckich o 200-300 procent.

Chevrolet, ze sprzedażą 4,49 mln samochodów w roku 2007 trzeci największy producent samochodów osobowych na świecie (i największy w ramach koncernu General Motors), obecny jest na rynkach europejskich od roku 2003. Udział rynkowy marki Chevrolet w Europie Środkowej i Wschodniej stale rośnie i osiąga dziś granicy czterech procent. W Rosji Chevrolet ma wybudowaną bardzo dobrą pozycję – jest tu najlepiej sprzedawaną marką pochodzącą z importu, a jego udział rynkowy wynosi prawie 7 procent. Największy rynek w Europie jest również dla Chevroleta największym rynkiem zbytu. W zeszłym roku Rosja pochłonęła prawie 190 tys. nowych Chevroletów, co w porównaniu do roku 2004 oznacza wzrost o niespełna 250 procent.

Jeszcze wyraźniej (o ok. 350 procent) Chevrolet rósł na Ukrainie. W roku 2007 sprzedano tam ponad 45 tys. Chevroletów, tak więc Ukraina jest dla Chevroleta trzecim największym rynkiem w Europie.

W sumie w ostatnich czterech latach marka Chevrolet odnotowała w Europie wzrost sprzedaży o 82 procent i sprzedała w zeszłym roku 457 tys. nowych samochodów. „To jednak tylko początek,” mówi Wayne Brannon, dyrektor wykonawczy Chevrolet Europe. „W roku 2006 byliśmy obecni w 28 procentach segmentów rynkowych. Docelowo w roku 2012 chcemy pokryć aż 65 procent segmentów,” dodaje Brannon.

Źródło: Chevrolet