W trakcie pobytu w Vancouver liczne grono osób, w tym członkowie Komitetu Organizacyjnego Zimowej Olimpiady i Paraolimpiady w Vancouver 2010 (VANOC), sportowcy, przedstawiciele mediów, rządu i zamieszkujący Vancouver zwykli kierowcy będą mogli zapoznać się z modelem Volt, a swoje uwagi przedstawić jego konstruktorom.

- Mieliśmy to szczęście, iż w marce Chevrolet znaleźliśmy partnera podzielającego nasze wartości dotyczące zrównoważonego rozwoju, kreatywności i doskonałości - powiedziała Linda Coady, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju VANOC. VANOC z ogromną dumą może wykorzystać Igrzyska Olimpijskie do zaprezentowania tej najnowocześniejszej i „czystej” technologii zastosowanej w imponującym modelu Chevrolet Volt.

Chevrolet Volt, którego wprowadzenie do sprzedaży w Kanadzie zaplanowano na połowę 2011 roku, napędzany jest zawsze i niezależnie od prędkości prądem elektrycznym. Pozwala on na pokonanie odległości 64 kilometrów bez wykorzystania benzyny i emisji spalin po jednokrotnym doładowaniu, który to zasięg można dodatkowo zwiększyć, co z kolei czyni go jedynym pojazdem z napędem elektrycznym, który nie pozostawi kierowcy „na lodzie” po rozładowaniu akumulatora.

- Volt może pomóc w sposób znaczący ograniczyć emisję spalin samochodowych, a osobom dojeżdżającym codziennie do pracy właściwie wyeliminować konieczność wizyt na stacji benzynowej - mówi Neil Macdonald, wiceprezes ds. korporacyjnych GM Kanada.Jesteśmy podekscytowani możliwością zaprezentowania Volta mieszkańcom Kolumbii Brytyjskiej i zaznajomienia ich z tą innowacyjną, przyjazną środowisku technologią marki Chevrolet.

Pojazd z napędem elektrycznym Volt to samochód bezkompromisowy, przestronny, funkcjonalny i pełen zalet typowych dla kompaktowego sedana.Dzięki natychmiastowemu momentowi obrotowemu Chevrolet Volt to samochód przyjemny w prowadzeniu o doskonałym przyspieszeniu.

Chevrolet Volt – fakty

Korzystając z „czystej” elektryczności Kolumbii Brytyjskiej, Chevrolet Volt nie będzie emitował podczas igrzysk olimpijskich więcej niż cztery procent spalin zwykle emitowanych przez nawet najekonomiczniejsze napędy hybrydowe dostępne obecnie na rynku.

Codzienne doładowywanie Chevroleta Volta wymagać będzie rocznie mniejszej ilości energii elektrycznej niż przeciętne, domowe lodówki i zamrażarki.

Przy kosztach doładowania nieprzekraczających 1 dolara, Volt dla większości kierowców będzie tańszy w utrzymaniu niż codzienna filiżanka ulubionej kawy.

Koncern GM szacuje, iż przy kosztach rzędu 10 centów za kilowatogodzinę pokonanie jednej mili Chevroletem Volt na napędzie elektrycznym kosztować będzie jedną szóstą w porównaniu do konwencjonalnych pojazdów z napędem spalinowym.