Chevrolet o swoim prototypie mówi, że jest to technologicznie najbardziej zaawansowany samochód hybrydowy świata. Jest pierwszym samochodem napędzanym ogniwami wodorowymi, który przejechał w zwykłym ruchu ulicznym 482,8 km (300 mil) na jedno zatankowanie. Wodór zatankowano na publicznej stacji paliw, a po drodze pozostała po nim tylko para wodna, która wychodziła z układu wydechowego.
Chevrolet Sequel, który kosztował GM ponad miliard dolarów, po raz pierwszy zaprezentowano podczas International Auto Show w Detroit w roku 2005. Jest to pierwszy samochód na świecie, w którym udało się doskonale połączyć ogniwa wodorowe z takimi nowoczesnymi technologiami jak baterie li-ion, silniki elektryczne zamontowane bezpośrednio w kołach i lekką aluminiową konstrukcją. System napędu oferuje 73 kW (99 KM), które napędzają dwa silniki elektryczne umieszczone w tylnych kołach i jeden silnik zamontowany z przodu, klimatyzację, elektronikę pokładową i akumulator trakcyjny.
Samochód, który wyposażono w układ kierowniczy i hamulcowy by-wire, napędzany jest wodorem, którego pod ciśnieniem 700 bar (70 MPa) można zatankować aż 8 kg do trzech zbiorników w środkowej części podłogi auta. Wysokonapięciowe akumulatory li-ion o masie 65 kg, umieszczone przy tylnej osi dostarczą energię podczas ruszania, a przy hamowaniu ładują się, dzięki czemu zwiększa się zasięg samochodu.
„GM pokazuje, że nowoczesne technologie przyjazne środowisku naturalnemu mogą zmniejszyć naszą zależność od ropy naftowej,” mówi wiceprezydent ds. planowania strategicznego GM Larry Burns. „Chevrolet Sequel jasno pokazuje nasze wyobrażenie o samochodzie przyszłości,” dodaje Burns.
300-milową trasę dookoła stanu Nowy Jork rozpoczęto w GM Fuell Cell Activity Center, gdzie opracowano napęd Sequela. Metą przejazdu było miasto Tanytown.
Samochód z aluminiową karoserią ma rozmiary 4994 x 1966 x 1697 mm, rozstaw osi o długości 3040 mm, a jego masa wynosi 2170 kg. Chevrolet Sequel przyśpiesza do setki poniżej 10 sekund i może się rozpędzić aż do 145 km/h.