Modyfikacje zostaną wprowadzone w związku z przeprowadzoną wstępną oceną dokonaną przez amerykańską Krajową Agencją Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), badającą problem dotyczący kondycji akumulatora w następstwie poważnego wypadku.

25 listopada 2011 roku agencja rozpoczęła proces wstępnej oceny problemu po tym, jak sześć dni po przeprowadzeniu laboratoryjnego testu zderzeniowego zestawu akumulatorów doszło do jego zapalenia. Test miał odzwierciedlać wyciek płynu chłodzącego, który powstał w następstwie testu zderzeniowego pojazdu przeprowadzonego w maju zeszłego roku, i który w konsekwencji doprowadził do pożaru trzy tygodnie później.

Modyfikacje i poprawki zostaną wprowadzone we wszystkich Chevroletach Volt, łącznie z modelami sprzedanymi na rynku europejskim. Nabywcy Volta zostaną powiadomieni indywidualnie o modyfikacjach przygotowanych dla ich samochodów. Wszelkie poprawki zostaną również wprowadzone w procesie produkcyjnym tego modelu, którego produkcja zostanie wznowiona w tym miesiącu. Przypomnijmy, że Chevrolet Volt otrzymał pięć gwiazdek, czyli najwyższą ocenę bezpieczeństwa przyznawaną w ramach European New Car Assessment Program (EuroNCAP).

„Volt zawsze był bezpieczny w eksploatacji. Teraz chcemy dołożyć wszelkich starań, aby zapewnić naszym klientom spokój ducha na przestrzeni dni i tygodni po poważnym wypadku”, powiedziała Mary Barra, wiceprezes GM ds. globalnego rozwoju produktu. „Wprowadzone modyfikacje odnoszą się bezpośrednio do zastrzeżeń powstałych po testach zderzeniowych. W rezultacie tych działań nie wprowadzono żadnych zmian w strukturze zestawu akumulatorów modelu Volt, ani w składzie chemicznym ogniw. Testowaliśmy akumulatory Volta przez ponad 285 000 godzin, co odpowiada 25 latom pracy i jesteśmy przekonani, że konstrukcja ogniw odznacza się jednym z najwyższych poziomów bezpieczeństwa na rynku”.