Zobacz także
- Chevrolet Volt - Oszczędniejszy od skutera
- Chevrolet Volt
- Zobacz więcej
źródło: GM
Według danych producenta Chevrolet Volt, będzie przejeżdżać do 64 kilometrów na napędzie elektrycznym po jednym naładowaniu akumulatora i rozszerzy ogólny dystans, jaki może pokonać, do ponad 480 kilometrów dzięki zastosowaniu elastycznej technologii napędu akumulatorowo-generatorowego. Prezes i dyrektor generalny GM, Fritz Henderson stwierdził: „Dane, z którymi się zapoznaliśmy sugerują, że wielu kierowców Chevroleta Volta może w codziennym użytkowaniu korzystać wyłącznie z trybu napędu elektrycznego bez konieczności zużywania benzyny. Kwalifikatory EPA to narzędzie pomiarowe przeznaczone dla klientów i służące porównaniu zużycia paliwa przez różne pojazdy. Dlatego pojazd taki jak Volt to rewolucja." Kluczem do doskonałych wyników jest podłączenie Chevroleta Volta do gniazdka elektrycznego co najmniej raz dziennie. To czy użytkownicy Chevroleta Volta nie będą korzystać z benzyny zależeć będzie tylko od tego, jak daleko będą chcieli dojechać oraz od innych czynników, takich jak ilość przewożonego bagażu czy liczby pasażerów, a także wykorzystania klimatyzacji i innych funkcji samochodu. Wyniki testów badawczych przeprowadzanych na prototypach przedprodukcyjnych wskazują, że Chevrolet Volt może przejechać 64kilometry wyłącznie na napędzie elektrycznym, bez wykorzystania benzyny zarówno w cyklu miejskim, jak i pozamiejskim. Chevrolet Volt wykorzystuje sieć elektryczną jako podstawowe źródło energii zasilającej pojazd. Pojazd pracuje w dwóch trybach: elektrycznym i rozszerzonego zasięgu. W trybie elektrycznym Chevrolet Volt nie korzysta z benzyny i nie emituje spalin podczas jazdy. W podstawowym trybie jazdy samochód zasilany jest energią elektryczną gromadzoną w akumulatorze litowo-jonowym. Po wyczerpaniu energii akumulatora Chevrolet Volt automatycznie przełącza się na tryb rozszerzonego zasięgu. W tym trybie pracy napędzany benzyną generator wytwarza energię elektryczną zasilającą pojazd. Energia gromadzona w akumulatorze wspomaga pracę generatora benzynowego w momencie, gdy dodatkowa moc konieczna jest do dużego przyspieszenia lub pokonania silnych nachyleń. „Zużycie paliwa w trybie miejskim rzędu 1,2 litra na 100 kilometrów to doskonała wskazówka możliwości układu napędu elektrycznego Chevroleta Volta i jego zdolności do pracy bez benzyny," powiedział Frank Weber, dyrektor ds. globalnej linii pojazdów Volt. „Poza tym, w europejskim cyklu mieszanym - który może mieć zastosowanie w Chinach - dochodzi do zużycia 1,6litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym (łączącym cykl miejski i pozamiejski). Testy na pojazdach produkcyjnych przeprowadzone zostaną w przyszłym roku, tuż przed premierą pojazdu. Tym niemniej, już jesteśmy zdopingowani osiągnięciami i uważamy za istotne, aby nadal na bieżąco dzielić się naszymi odkryciami, tak jak robiliśmy to w przypadku innych aspektów prac nad Chevroletem Voltem."
źródło: GM