Jak się okazało Chińczycy wyprzedzili cały świat motoryzacyjny, bo z żaden gigantów jak General Motors czy Toyota, nie zdążyli wcześniej zrealizować podobnego projektu.Od kilku lat dostępne są już na rynku pojazdy hybrydowe i elektryczne, ale nie było jeszcze seryjnie produkowanego modelu z możliwością samodzielnego ładowania akumulatorów.

Model F3DM w pierwszej kolejności będzie sprzedawany na terenie Chin, ale już w połowie 2009 roku ma trafić także do Danii. Ten pierwszy kraj europejski ma stanowić poletko doświadczalne i jeżeli będzie odpowiednie zainteresowanie to hybryda będzie sprzedawana także w innych krajach europejskich. W 2011 roku BYT zaatakuje rynek USA.

Wprowadzenie F3DM uprzedziło premierę Chevroleta Volt, który ma podobną koncepcję napędu, a jego wprowadzenie do sprzedaży na chińskim rynku zapowiedziano pod koniec tego roku lub na początku 2010 roku. BYT jest jednak o połowę tańszy, co Może być poważnym argumentem dla nabywcy. W Chinach oferowany jest on za 415 tys. juanów (ok.30 tys. zł).

W rzeczywistości BYT F3DM jest bardzo podobny do Chevroleta. Napędzany jest litrowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 50 kW, który służy praktycznie do ładowania akumulatorów i awaryjnych sytuacji. Główną jednostką napędowa jest silnik elektryczny o mocy 75 kW, który zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 11 sekund i prędkość maksymalną 160 km/h. Jedno naładowanie akumulatorów umożliwia pokonanie dystansu 100 kilometrów. Jednak silnik pracujący jako generator, może dostarczyć energię do pokonania kolejnych 380 km. Kierowca ma do wyboru możliwość korzystania z każdego systemu.

Akumulator można doładować z domowego gniazdka w ciągu 8 godzin, a w przypadku korzystania z szybkiej stacji, proces ten trwa jedynie 10 minut.W modelu F3DM akumulatory mają żywotność 2000 doładowań, co powinno teoretycznie wystarczyć na pokonanie dystansu 200 tys. km.

Co prawda chiński producent kopiuje niektóre modele samochodów marki Toyota i F3 nie jest tu wyjątkiem, ale technologia napędu stanowi własny dorobek konstruktorów.

Do produkcji przygotowywane są także modele F3E i F6E z całkowicie elektrycznym napędem. Ich premiery mają się odbyć jeszcze w tym roku.

Chiński koncern BYD (Build Your Dreams) należy również do największych producentów akumulatorów NiCd na świecie z udziałem 65 proc. w rynku i 30 proc. udziałów w sprzedaży Li-on.