Auto Świat Wiadomości Aktualności Chińska marka Omoda chce zdobyć 5 proc. polskiego rynku. Ambitny plan

Chińska marka Omoda chce zdobyć 5 proc. polskiego rynku. Ambitny plan

Omoda to jedna z kilku chińskich marek, która wchodzi na polski rynek i od razu zapowiada, że nie pojawiła się tu dla zabawy. W pięć lat chce mieć niemal tyle naszego rynku co Hyundai. Chińczycy dosłownie będą chcieli zalać nas swoimi autami.

Omoda 5
Zobacz galerię (13)
Chery
Omoda 5
  • Chińska marka Omoda wchodzi na polski rynek motoryzacyjny w 2024 r.
  • Marka planuje przejąć 5 proc. rynku w ciągu pięciu lat. To prawie tyle, co miał Hyundai w 2022 r.
  • Chińczycy na początku zaoferują auto z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 197 KM i wariant elektryczny z zasięgiem do 430 km

Już od dłuższego czasu mówi się, że europejskich producentów czeka naprawdę trudny czas. To dlatego, że Chińczycy już ostrzą zęby na Stary Kontynent, a my już wiemy, jaki plan mają na nasz polski rynek. Krótko mówiąc: chcą zrobić to samo co wcześniej Japończycy i Koreańczycy.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Omoda: 5 proc. polskiego rynku w pięć lat

Chodzi konkretnie o markę Omoda, która jest częścią koncernu Chery, szczególnie znanego w Chinach. Marka ta w przyszłym roku otworzy swoje pierwsze salony w Polsce, których na samym początku ma być 20 w największych miastach. Ponadto planowane są showroomy, by każdy mógł się zapoznać z Omodą 5 – nowym chińskim autem dla Europy. Docelowo sieć salonów z serwisami obejmie od 30 do 40 punktów.

Taka strategia ma na celu przejęcie sporego kawałka rynkowego tortu w Polsce. Producent zapowiada bowiem ambitny plan zdobycia aż 5 proc. rynku w pięć lat. Jeśli wydaje się to mało, to tylko wspomnę, że w całym 2022 r. Hyundai miał 6-procentowy udział w polskim rynku, co odpowiadało piątej pozycji wśród najbardziej popularnych producentów w kraju nad Wisłą.

Omoda 5
Omoda 5Chery

Omoda będzie miała dobre ceny, świetne wyposażenie i dobrą gwarancję

Widać więc, że Omoda ma bardzo ambitny plan. Zapowiada, że nie będzie miała bardzo agresywnej polityki cenowej, ale jednocześnie ceny nie będą wygórowane. Przy okazji samochody mają być bardzo dobrze wyposażone i mieć atrakcyjne warunki gwarancji, by przekonać klientów.

Przypomnę, że podobnie zadziałała Kia w czasach, gdy wprowadzała pierwszego Ceeda. Wtedy to była marka nieznana, ale producent zaoferował dobry samochód za dobrą cenę i z siedmioletnią gwarancją. Polskie ulice szybko zaczęły być zalewane koreańskimi autami.

Od tamtego czasu minęło niemal 18 lat, a dziś Kia ma ok. 7 proc. rynku, a przecież nie zaczynała od zera. To pokazuje, jak ambitny plan ma Omoda. Chińczycy twierdzą, że ich samochód jest gotowy na podbój.

Omoda 5
Omoda 5Chery

Na początku auto spalinowe, a potem elektryk

Model Omoda 5 będzie miał turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 TGDI o mocy 197 KM, połączony z 7-stopniową automatyczną przekładnią DCT. Do gamy dołączy też wariant elektryczny z baterią o pojemności 61 kWh oraz zasięgiem do 430 km i szybkim ładowaniem, który będzie dostępny w drugiej połowie 2024 r.

Omoda ma jednak utrudnione zadanie z jeszcze jednego powodu — w ostatnich miesiącach wiele chińskich marek zapowiedziało wejście albo już weszło na polski rynek, oferując niezłe auta w atrakcyjnych cenach. Przyszłe lata zapowiada się więc bardzo ciekawie pod względem ekspansji chińskich marek.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków