Samochód zdobywając notę 45,3 punktu i maksymalny wynik pięciu gwiazdek zaskoczył wszystkich obserwatorów, ponieważ to uzyskał najlepszy rezultat wśród wszystkich miejskich modeli rozbitych przez lokalną organizację.

Testy zostały przeprowadzone w ostatnich dniach grudnia ale dopiero teraz ujawnione zostały oficjalne wyniki crashtestu. Wcześniej wyniki pięciogwiazdkowe uzyskały tylko dwa kompaktowe modele - Roewe 550 i Chery A3. Geely z dumą podkreśla, że Panda stała się symbolem rozwoju bezpieczeństwa pasywnego w samochodach chińskich, który prezentuje już standardy międzynarodowe.

"W 2008 roku wydaliśmy prospekt, o pierwszym modelu z czterogwiazdkowym wynikiem C-NCAP, a firma postawiła sobie za cel, aby każdy kolejny produkt zdobył cztery lub nawet pięć gwiazdek. Pięciogwiazdkowy wynik najmniejszej Pandy jest dla Geely doskonałym dowodem na pokazanie poziomu zaawansowanej technologii produkcji aut i szybką transformację koncernu" - komentuje rzecznik koncernu.

Rezultat tego testu zderzeniowego to także przełomowy krok dla chińskiej branży motoryzacyjnej, która systematycznie skraca dystans do światowej czołówki. Choć podstawowa wersja auta, kosztująca 37 800 yuan - równowartość ok. 16 tysięcy złotych - nie posiada w standardzie żadnej poduszki powietrznej ani ABS-u, to w topowych wariantach montowane są nawet kurtyny powietrzne. Takie wyposażenie było jeszcze niedawno nieosiągalne nawet w większych modelach i nawet dzisiaj nie jest jeszcze standardem w tym segmencie rynku.

Geely Automobile wyrasta na jednego z liderów producentów chińskich. W ubiegłym roku firma kupiła za 40 mln dolarów australijską firmę Drivetrain Systems International, specjalizującą się w produkcji automatycznych skrzyni biegów, a także rozpoczęło licencyjną produkcję londyńskiej taksówki TX4. W tym roku pod skrzydła koncernu trafi także szwedzkie Volvo, co oznacza jedno z najbardziej nieoczekiwanych przejęć w historii motoryzacji.