Podpisanie umowy na dostawę kilkunastu pojazdów do podmiotów działających w imieniu spółki DPD jest momentem przełomowym nie tylko w działalności importera Auto-Porada, ale także w całej historii samochodów chińskich na polskim rynku. Do tej pory nikt w Polsce nie zamówił większej liczby pojazdów z Kraju Środka. Warszawski importer informuje o kolejnych zleceniach płynących do firmy.

Przedmiotem świadczenia usług kurierskich będzie zabudowany furgon EQ5021 Mini Van. Miejski dostawczak o długości zaledwie 3,8 metra wyposażony został w silnik benzynowy o poj. 1,3 litra i mocy 78 KM, dzięki któremu rozwija prędkość 135 km/h. Wyposażenie standardowe auta obejmuje klimatyzację.

Z punktu widzenia klienta, bez wątpienia jedną z najważniejszych rzeczy jest przestrzeń ładunkowa. W prezentowanym modelu ma ona wymiary 2000x1320x1350 mm. Co ważne, ładowność auta wynosi aż 700 kg. Standardowo importer wycenia pojazd na 36 585 PLN netto, choć z pewnością w przypadku sprzedaży kilku egzemplarzy cena jest jeszcze niższa. Ciekawostką jest fakt, że zamówione pojazdy wyposażone zostały w instalację LPG z 35-litrowym zbiornikiem, co w znacznym stopniu wpłynie na obniżenie kosztów ich użytkowania w ruchu miejskim.

Wszystko wskazuje na to, że sprzedaż samochodów chińskich będzie w tym roku rekordowa. Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów udostępnionych przez IBRM Samar, wynika że w 2010 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 19 modeli chińskich marek, o 6 szt. więcej niż w 2009 roku. Oficjalna sprzedaż dwóch chińskich marek (poza DFSK także ZX Auto przez Pol-Mot) z pewnością wpłynie na poprawienie tego wyniku.

Warszawska firma Auto-Porada, jeden z dealerów marki Tata, została jedynym i wyłącznym przedstawicielem chińskiej marki Dongfeng Motor na polskim rynku 2 listopada 2010 roku. Wyłączność gwarantuje jej umowa podpisana ze spółką Yuan Group, posiadająca wyłączność na reprezentowanie DFM na rynkach europejskich. Obecnie marka DFSK jest już oferowana praktycznie w większości krajów Europy Zachodniej.