Auto Świat Wiadomości Aktualności Chmielewski triumfatorem Citroën Racing Trophy Polska 2011

Chmielewski triumfatorem Citroën Racing Trophy Polska 2011

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Trzydniowa impreza rozgrywana na asfaltach Kotliny Kłodzkiej, stanowiła 5 rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz 4 eliminację Citroën Racing Trophy Polska 2011

Chmielewski triumfatorem Citroën Racing Trophy Polska 2011
Auto Świat
Chmielewski triumfatorem Citroën Racing Trophy Polska 2011

Bohaterem cyklu, dzięki pewnemu zwycięstwu w rajdzie w grupie R i klasyfikacji CRTP, został Jan Chmielewski za kierownicą Citroëna DS3R3, pilotowany przez Grzegorza Dachowskiego. Dzięki przewadze wypracowanej w pierwszej części sezonu, już dziś może on świętować zwycięstwo w polskiej edycji tegorocznego Citroën Racing Trophy. Wszystko wskazuje na to, że konkurenci nie dogonią Chmielewskiego również w walce o tytuł Mistrza Polski w grupie R. To wyjątkowo udany sezon tego zawodnika, który do walki na trasach odcinków specjalnych wybrał nową rajdową broń Citroëna – DS3R3. Rajdówka ze stajni Citroena pozwoliła mu pewnie zwyciężać we wszystkich dotychczasowych eliminacjach, nie zawodząc ani razu.

Również Tomasz Porębski i Tomasz Spurek docenili osiągi Citroëna DS3R3, postanawiając wystartować nim po raz pierwszy właśnie na Rajdzie Dolnośląskim. Zawodnicy potraktowali ten start jako trening i próbę przed przyszłorocznym sezonem. Roczna przerwa w startach zrobiła jednak swoje i załoga Porębski/ Spurek nie była w stanie nawiązać walki z Chmielewskim i Dachowskim.

Na drugim planie toczyły się boje o pozostałe miejsca i nagrody w klasyfikacji CRTP. Mimo to walka pomiędzy kierowcami Citroënów C2R2-MAX była bardzo emocjonująca i rozgrywała się między pięcioma załogami: Gryc/ Kuśnierz, Kornicki/ Hundla, Piotrowski/ Pleskot, Żerebecki/ Spentany i Janczak/ Sadlik. Od pierwszego do ostatniego kilometra odcinków specjalnych walczyli oni dosłownie o sekundy.

Pierwszego dnia zwycięsko z tej batalii wyszli Tomasz Gryc z Michałem Kuśnierzem, wyprzedzając Szymona Kornickiego i Roberta Hundlę o 2,8 sekundy, a Ariela Piotrowskiego i Ireneusza Pleskota o 7,4 sekundy. Niestety na drugim niedzielnym odcinku specjalnym zarówno Gryc jak i Kornicki przebili opony i stracili po ok. 1,5 minuty, spadając w klasyfikacji CRTP.

Podobnych kłopotów uniknęli Piotrowski i Pleskot, po raz pierwszy dojeżdżając na punktowanym, drugim miejscu, jako najlepsza załoga MAX-a, jednocześnie wygrywając klasę R2B i zajmując drugie miejsce w grupie R. Przez cały rajd jechali bardzo szybko, a ich samochód sprawował się znakomicie, co po kilku pechowych występach, dało im upragnione podium.

Również Tomasz Żerebecki jadący z nowym pilotem – Jackiem Spentanym – pokazał dobrą formę i po kłopotach Gryca i Kornickiego, wywalczył 3 miejsce w CRTP, drugie miejsce w R2B oraz trzecie w grupie R, na ostatnim oesie broniąc dzielnie przewagi nad atakującymi go Grycem i Kuśnierzem.

Rafał Janczak i Tomasz Sadlik tym razem nie nastawiali się na ostrą walkę, ponieważ po ostatnich kłopotach planowali przełamać pecha i w końcu dojechać do upragnionej mety. Wszystko poszło dobrze i załogę tą mogliśmy przywitać na zabytkowym rynku w Kłodzku.

Nieoficjalna klasyfikacja CRTP 2011 po Rajdzie Dolnośląskim:

1. Chmielewski/ Dachowski DS3R3 40 pkt.

2. Kornicki/ Hundla C2R2MAX 10 pkt.

3. Gryc/ Kuśnierz C2R2MAX 10 pkt.

4. Piotrowski/ Pleskot C2R2MAX 8 pkt.

5. Żerebecki/ Rybko C2R2MAX 6 pkt.

6. Janczak/ Sadlik C2R2MAX 6 pkt.

7. Porębski/ Spurek DS3R3 0 pkt.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków