W ostatnich dwudziestu latach designerom Chryslera i innych marek pod jego skrzydłami, udało się zaprezentować ponad 100 samochodów koncepcyjnych.
Pierwszym nowoczesnym samochodem koncepcyjnym marki Chrysler jest według samych designerów spółki pojazd zaprezentowany podczas targów samochodowych w Frankfurcie nad Menem w roku 1987. Chrysler Portofino był luksusowo-sportowym 4-miejscowym pojazdem z silnikiem z Lamborghini Jalpa i nietradycyjnym otwieraniem wszystkich czterech drzwi do góry, podobnie jak w supersportach włoskiej firmy spod znaku byka. Silnik 3,5 V8 oferujący moc 187 kW (254 KM) zamontowano za przedziałem pasażerskim.
Najnowsze samochody koncepcyjne Chrysler Group mają zaprezentować, że charakterystyczne rysy poszczególnych marek są dla społeczeństwa bardzo ważne, a ich projektanci starają się być innowacyjni, ale zarazem nawiązywać do historii.
Samochody koncepcyjne mają dla Chrysler Group dwa podstawowe znaczenia. Prezentują możliwy kierunek przyszłego rozwoju designu samochodów amerykańskiego producenta i pomagają przyciągnąć najlepszych młodych projektantów do jego centrów designu.
Program rozwoju samochodów koncepcyjnych umożliwia przetestować nowe lakiery, kształty, elementy i rozmiary. Często prototypy prezentują nowe rozwiązania stylistyczne, które mogą pojawić się w przyszłych modelach, nawet jeśli pierwotny model nie trafi do produkcji.
Oczywiście istnieją także samochody koncepcyjne, które trafią do produkcji seryjnej bez wyraźniejszych zmian. Jednym z ostatnich przykładów takiego pojazdu jest Dodge Challenger, który po raz pierwszy pokazał się w wersji koncepcyjnej podczas salonu samochodowego w Detroit w roku 2006, a teraz przygotowuje się jego produkcja seryjna zaplanowana na rok 2008.
Trevor Creed, senior wiceprezydent kancelarii konstrukcyjnej Chrysler Group mówi: „Zawsze mówiliśmy w Chryslerze, że nie produkujemy samochodów koncepcyjnych dla rozrywki, a rok po roku dowodziliśmy, że mają one wpływ na produkcję seryjną. (...) Na razie nie mogę powiedzieć, czy któryś z naszych samochodów koncepcyjnych na rok 2007 pojawi się w salonach sprzedaży.”
Na rok 2007 Chrysler Group przygotowało po jednym prototypie dla każdej ze swoich marek.
Chrysler Nassau, który zaprezentował się na salonie samochodowym w Detroit, jest 4-drzwiowym 4-miejscowym luksusowym coupe.
Jeep Trailhawk również zadebiutował podczas targów w Detroit i łączy w sobie właściwości otwartego Wranglera i luksusowego modelu Grand Cherokee.
Dodge Demon przedstawił się na salonie samochodowym w Genewie. Chodzi o klasyczny samochód ze składamy dachem, który miałby być dostępny dla szerokiej rzeszy klientów.