Był to najwyższy wzrost w skali ostatniego dziesięciolecia, a sprzedaż niemal 207.000 pojazdów jest drugim co do wielkości wynikiem rocznym w okresie tej dekady.

„Jest oczywiste, iż długoterminowy plan rzeczywistego uzdrowienia naszej firmy musi obejmować strategię ekspansji globalnej” – powiedział Tom LaSorda, prezes i dyrektor naczelny Chrysler Group – „Do końca roku 2007, w porównaniu ze stanem sprzed czterech lat,Chrysler Group ma zamiar podwoić ilość modeli na rynkach międzynarodowych, potroić ilość pojazdów dostępnych w wersji RHD, a ilość modeli z opcją napędu dieslowskiego zwiększyćczterokrotnie”.

Stosując w praktyce strategię oferowania coraz większej ilości modeli odpowiadających zapotrzebowaniu odbiorcy globalnego, każda z trzech marek Chrysler Group osiągnęła wyniki lepsze niż w roku 2005. Sprzedaż samochodów marki Chrysler wzrosła o sześć procent – do poziomu 90.807 sztuk, a pojazdów Jeep o dwa procent – do 85.591 sztuk. W efekcie ekspansji marki Dodge poza Amerykę Północną – sprzedaż roczna zwiększyła się o 185 procent, osiągając 30.527 sztuk.

W grudniu 2006 sprzedaż na rynkach międzynarodowych wzrosła o 25 procent i wyniosła 20.845 sztuk w porównaniu z 16.667 szt. w grudniu2005 – a rok zakończył się utrzymaniem wzrostowego trendu porównawczych obrotów miesięcznych, który trwa już 19 miesiąc z rzędu.

W grudniu 2006 wzrost obrotów zanotowały wszystkie główne regiony sprzedaży. W Europie Zachodniej – która stanowi ponad połowę globalnego rynku Chrysler Group – sprzedaż zwiększyła się o 20 procent, a każdy z rynków zanotował obroty wyższe niż rok przedtem. I tak sprzedaż we Włoszech – najlepszym rynku EU – wyniosła w ubiegłym roku 21.260 sztuk, a więc wzrosła o 12 procent. Na rynku Wielkiej Brytanii wzrost sprzedaży sięgnął 40 procent (był najwyższy w skali światowej) – zapewniając temu krajowi drugie miejsce w „konkurencji międzynarodowej”.

Ze sprzedażą 39.208 sztuk pierwsze miejsce na rynkach międzynarodowych zajęły w roku 2006 samochody Jeep Grand Cherokee, drugie zaś – podobnie jak w USA – minivany Chrysler Group, które znalazły 35.716 nabywców.Również i nowe modele odniosły sukces: mimo zaledwie siedmio-miesięcznej obecności na rynkach Dodge Caliber „rozszedł się” w ilości 17.722 sztuk, stanowiąc w przybliżeniu 9 procent sprzedaży pojazdów produkcji Chrysler Group poza Ameryką Północną.

„Nowe modele Chrysler Group torują sobie z powodzeniem drogę na rynki świata” – mówi Thomas Hausch, dyrektor ds. międzynarodowej sprzedaży i marketingu – „Motorem zeszłorocznego sukcesu była ofensywa produktu, liczne inwestycje firmy i naszych dealerów w sieć sprzedaży oraz rosnąca jakość wyrobów i satysfakcja klienta. I na tych właśnie obszarach będziemy się koncentrować pod kątem dalszego wzrostu w roku 2007.”

Chrysler Group prowadzi sprzedaż i obsługę techniczną swych pojazdów w ponad 125 krajach całego świata, a sprzedaż poza rynkami Ameryki Północnej wynosi obecnie około ośmiu procent całkowitych obrotów koncernu. W ofercie znajdują się pojazdy każdej z trzech marek – z pewnymi ograniczeniami w zakresie dostępności niektórych samochodów pół-ciężarowych (truck) oraz rekreacyjno-użytkowych (SUV). Sprzedaż Chrysler Group na rynkach międzynarodowych rośnie konsekwentnie począwszy od 2004 roku. Na rok bieżący przewidywane jest dalsze poszerzenie gamy modelowej i wyboru zespołów napędowych, a także palety wersji przystosowanych do ruchu lewostronnego (RHD).

W Polsce

Najważniejszym wydarzeniem CG w 2006 roku był debiut na rynku polskim marki Dodge i jej pierwszego europejskiego modelu - Dodge Caliber. Dodge Caliber spotkał się z ogromnym zainteresowaniem klientów i przez 6 miesięcy sprzedaż osiągnęła 265 samochodów. Kolejnym nowym modelem wprowadzonym w 2006 roku był Jeep Commander (sprzedaż 102 szt.) - pierwszy pojazd marki Jeep z trzema rzędami siedzeń dla siedmiu osób, który razem z modelem Jeep Grand Cherokee umocnił jedną z czołowych pozycji marki Jeep w segmencie luksusowych SUV. W 2006 roku udział całkowity Chrysler Group w rynku samochodów osobowych w Polsce wzrósł o 15% do poziomu 0,62% (2005 - 0,54%).

Sprzedaż ogółem (retail): 1488 szt.Wzrost sprzedży: 16 % (2005 - 1280 pojazdów)Najpopularniejsze modele: Chrysler Voyager: 325 szt.; Dodge Caliber: 265; Jeep Grand Cherokee: 235 szt.; Chrysler PT Cruiser: 235 szt.Największy wzrost Chrysler 300C: 161 szt. - wzrost o 8 % (151 szt. w r. 2005)Samochody terenowe marki Jeep: 495 szt. -wzrost o 43 %(346 szt. w2005 - w tym Cherokee wzrost o 14%, Grand Cherokee - wzrost o 12%)

Plany na 2007

„W 2007 roku nastąpi ofensywa produktowa Grupy Chryslera w Polsce. Do sprzedaży trafi 7 nowych modeli: Jeep Compass, Jeep Patriot, Jeep Wrangler, Jeep Wrangler Unlimited, Chrysler Sebring oraz kolejne modele marki Dodge - Nitro i Avenger. Będziemy kontynuować sukces modelu Dodge Caliber,a w drugiej połowie roku pojawi się najmocniejszy samochód kompaktowy na rynku Dodge Caliber SRT4 z silnikiem o mocy 300KM. Planujemy także utrzymać mocną pozycję w tradycyjnych dla nas segmentach MPV i SUV z dużą sprzedażą samochodów Chrysler Voyager, Jeep Commander i Jeep Grand Cherokee. ” - mówi Maciej Ratyński, dyrektor marketingu i sprzedaży Chrysler Group w DCAP.