Paryskie stoisko Citroena zdobić będzie studium czterodrzwiowego coupe z napędem hybrydowym.
Ekstremalne proporcje nowego samochodu koncepcyjnego Citroena wskazują, że ani ten model nie trafi w najbliższym czasie do produkcji. W czasie gdy pozostali producenci rok przed premierą prezentują nowe modele jako studium, Citroen obiera inną drogę. Kosztowna produkcja prototypów stała się częścią budżetu firmy na każdy duży salon samochodowy. Dzięki takiemu podejściu Citroen postrzegany jest jako innowator na polu techniki i designu.
Najnowsze C-Métisse to studium czterodrzwiowego hatchbacku, które dzięki ultra niskiej budowie nadwozia (1,24 m wysokości) zyskało od projektantów przydomek coupe. 4,74 m długie i 2 m szerokie auto o oryginalnych kształtach w swoim luksusowym wnętrzu, do którego wchodzi się przez uskrzydlone drzwi, pomieści cztery osoby. Przedział pasażerski musiał się obejść bez słupka B, dzięki czemu łatwiej się wsiada, jednak konstrukcja musiała zostać odpowiednio usztywniona. Podstawowym elementem nośnym całej konstrukcji jest podłoga, w której zamontowano ciężkie akumulatory.
Każdy z pasażerów ma do dyspozycji osobny skórzany fotel z wyraźnym profilowaniem i możliwością indywidualnej regulacji wielu funkcji, włącznie z klimatyzacją. Kierowca może ustawić sobie pedały, kolumnę kierownicy, fotel oraz zagłówek, który zawieszono na podsufitce. Wszystkie przełączniki umieszczono na kierownicy lub na podsufitce. Tylny bagażnik dopełniono dwoma mniejszymi za przednią osią.
Z przodu zamontowano 6-cylindrowy turbodiesel o mocy 204 KM (150 kW), który uzupełniono dwoma silnikami elektrycznymi w tylnych kołach. Każdy z nich wytwarza 20 KM mocy oraz do 400 Nm momentu obrotowego. Ich zadanie jest podobne jak w innych samochodach hybrydowych – pomagać podczas przyśpieszenia, gromadzić energię kinetyczną podczas hamowania, a w eksploatacji miejskiej pełnić rolę czystej jednostki napędowej. Według Citroena energia elektryczna w akumulatorach starcza na ok. 3 km jazdy przy prędkości 30 km/h wyłącznie na napędzie elektrycznym.
Połączenie turbodiesla i silników elektrycznych pojawia się w pojazdach koncepcyjnych koncernu PSA co raz częściej. Na razie jednak nie wiadomo, czy taki napęd trafi chociażby do aktualnie oferowanych modeli.
C-Métisse przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s, prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, auto średnio zużywa 6,5 l paliwa na 100 km. W ważącym 1400 kg samochodzie zamontowano opony w rozmiarze 255/40 R 20 oraz hydropneumatyczne zawieszenie. W odróżnieniu od innych producentów Citroen prezentuje również konstrukcję szkieletu z lekkich kompozytów.