Dyrektor Generalny Citroën Polska, Philipe Claverol podkreślił, że C3 Picasso doskonale uzupełnia ofertę Marki w segmencie Vanów.
Do większych "braci": Xsary Picasso, C4 Picasso i C4 Grand Picasso, dołącza obecnie minivan, który w założeniu ma łączyć dwie funkcje: ma służyć jako znakomity samochód miejski, ale też - dzięki bardzo obszernemu wnętrzu jak na swoją klasę - może znakomicie spisywać się podczas dalszych podróży.
W 2008 roku sprzedaż Citroëna w Polsce wyniosła łącznie 19 453 samochody, co jest rekordem w historii filii. nabywców znalazło 13 777 pojazdów osobowych oraz 5676 dostawczych.
Prezes Claverol ustosunkował się też do pojawiających się sugestii, jakoby Citroën zamierzał przenieść produkcję z zakładów w Trnavie do Francji. Nie jest to prawdą - C3 Picasso będzie produkowana na Słowacji, na jednej linii z Peugeotem 1007.
Potwierdzone też zostało, że wielkość produkcji ma wynieść 110 tysięcy sztuk rocznie. Samochód jest produkowany na platformie 1 PSA. W przyszłości C3 Picasso ma zastąpić wciąż świetnie sprzedającą się Xsarę Picasso. Bo choć jest gabarytowo mniejszy, to jednak oferuje porównywalnie dużo miejsca...
Najnowszy model prezentował Jerzy Prządka, Dyrektor Public Relations Citroën Polska.
Samochód jest bardzo nowoczesny i konkurencyjny w stosunku do innych na rynku. Wielka zaletą jest bagażnik, którego wielkość - dzięki przesuwanej w zakresie 150 mm, dzielonej w stosunku 1/3 - 2/3, kanapie tylnej - jest rekordowa w segmencie i wynosi od 385 do 500 litrów. Użytkownik ma do wyboru - podłoga może być całkiem płaska i wtedy mieści się pod nią obszerny schowek, albo - po zdjęciu wytrzymałej półki - bagażnik jest głęboki, co pozwala wstawić do niego wyższe przedmioty.
Ważną zaletą jest też, że mieści się w nim normalne koło zapasowe. Jeśli zajdzie potrzeba można dodatkowo powiększyć jeszcze powierzchnię kufra, zastępując "zapas" zestawem naprawczym...
Polecamy w RoadLook.pl
Podczas dłuższej jazdy wygoda jest składany podłokietnik po prawej stronie fotela kierowcy, który umieszczony jest na tej samej wysokości, co podłokietnik z lewej strony - dzięki temu kierujący korzystając z niego, unika (jak to niestety bywa w sporej ilości samochodów) siedzenia w pozycji skrzywionej.
Na razie nie jest planowane rozszerzenie gamy silników, bowiem wszystkie cztery jednostki (benzynowe VTi 95, VTi 120 oraz diesle HDi 90, HDi 110 FAP) według przeprowadzonych badań w pełni wypełniają zapotrzebowanie klientów.
Citroën C3 Picasso otrzymał, jak informowaliśmy, 4 gwiazdki w nowej, jeszcze bardziej wymagającej punktacji Euro NCAP. Nowy system punktacji obejmuje bezpieczeństwo bierne i bezpieczeństwo aktywne, oceniając oddzielnie cztery różne kryteria: bezpieczeństwo dorosłych pasażerów, bezpieczeństwo dzieci, bezpieczeństwo pieszych i systemy wspomagania. C3 Picasso sprostał tym wszystkim wymogom, pretendując do 5 gwiazdek w kategoriach bezpieczeństwa dorosłych, dzieci i pieszych...
Pojazd jest wyposażony standardowo w przednią oraz w boczną poduszkę powietrzną kierowcy w połączeniu z wsuwaną kolumną kierownicy dla ochrony kolan i piszczeli. Pasażer z przodu jest również chroniony przednią poduszką powietrzną, z możliwością dezaktywacji w przypadkumontażu fotelika dziecięcego, oraz poduszką boczną. Dla bezpieczeństwa wszystkich podróżujących C3 Picasso może być wyposażony w dwie powietrzne poduszki kurtynowe.
Oferowany standardowo jest oczywiście ABS oraz elektroniczny system rozkładu siły hamowania (EBD) są uzupełnione wspomaganiem hamowania awaryjnego (BAS) i automatycznym włączaniem świateł awaryjnych. Proponowany jest także układ ESP.
Pierwsze wrażenia z jazdy
Przejechaliśmy na razie samochodem C3 Picasso zbyt mało kilometrów, aby móc szerzej opisać zachowanie samochodu podczas jazdy.
C3 Picasso oferuje rzeczywiście sporo miejsca. I to zarówno z przodu, jak i z tyłu. Siedzenia są wygodne.
Kierowca ma świetną widoczność dzięki trójdzielnej, bardzo dużej szybie przedniej. Zaletą są także duże lusterka boczne.
Najpierw przejechaliśmy się pojazdem z silnikiem diesla o mocy 110 KM. Bardzo dynamiczna jednostka! Nie mieliśmy okazji rozpędzenia się, ale silnik jest dobrze wyciszony.
Silnik benzynowy o mocy 120 KM także "rozkręca" się przyjemnie i osiąga maksymalna moc, gdy strzałka na obrotomierzu daleka jest jeszcze od czerwonego pola...
Silniki - benzynowy 1,4 oraz diesel HDi90, wydają się być tylko nieco mniej dynamiczne do motorów silniejszych. Są jednak zapewne bardziej oszczędne, stąd będą prawdopodobnie cieszyć się większym zainteresowaniem kupujących...
Pierwsze wrażenia z jazdy po łukach i zakrętach są pozytywne - zawieszenie było przecież zawsze "oczkiem w głowie" Citroëna! Po "ciasnych" szybkich zakrętach nie jeździliśmy, stąd nie możemy autorytatywnie wypowiedzieć się na temat działania ESP.
Natomiast ABS wraz z systemami wspomagającymi spisuje się doskonale: auto wręcz "staje dęba"...
Pełne wyniki testu C3 Picasso przedstawimy wkrótce...