Citroën C3 miał premierę w 2001 roku, a więc wytrwał na rynku ponad osiem lat. Premiera nowej generacji odbędzie się we wrześniu podczas IAA 2009 we Frankfurcie nad Menem, ale pierwsze egzemplarze trafią do klientów dopiero w listopadzie 2009 roku.Stylizacja nowego C3 jest kontynuacją dotychczasowej generacji, ale ma być to model plasowany nieco wyżej.Jest wiele elementów, które będą go wyróżniały. Duża szyba czołowa Zenith przypomina bardziej samochody z nadwoziem MPV, których ma Citroën kilka w swojej palecie.
Szyba Zenith to prawdziwe osiągnięcie technologiczne. Dzięki niezwykłej wysokości, zwiększa ona pole widzenia pasażerów z przodu o 80° do góry. W połączeniu z cienkimi słupkami daje wszystkim pasażerom wyjątkową widoczność. Citroën jako pierwszy zaproponował jednocześnie progresywne przyciemnienie szyby, zapewniając łagodne przejście od silnej ochrony przeciwsłonecznej ponad głowami pasażerów z przodu do zwyczajowego stopnia przezroczystości szkła. To auto o największej przedniej szybie i najmniejszym na rynku dachu dostarcza zupełnie nowych doznań płynących z jazdy. Gwarantuje lepszą widoczność i lepsze doświetlenie wnętrza, a jednocześnie daje większe poczucie bezpieczeństwa i więcej przyjemności z jazdy.
Wnętrze przypomina model DS3. C3 powraca do klasycznych okrągłych zegarów.
Nowy model ma większe wymiary zewnętrzne od swojego poprzednika, ale jego wysokość 1,51 m się nie zmieniła. Długość całkowita wynosi 3,94 m (poprzednio 3,86 m), szerokość 3,86 m ( poprzednio 1,71 m), a rozstaw osi 2,54 m (poprzednio 2,46 m).
W pierwszym okresie produkcji paleta jednostek napędowych oparta będzie na dotychczas znanych. Silniki benzynowe to: 1,4 l o mocy 55 kW i 70 kW oraz 1,6 l o mocy 88 kW. Turbodiesle reprezentowane SA przez jednostkę 1,6 HDi o mocy 66 kW i 80 kW. W przyszłym roku dojadą silniki z niższym zużyciem paliwa jak m.in. trzycylindrowy benzynowy, jednostki z drugą generacją systemu Start-Stop oraz turbodiesle z przekładnią automatyczną.