C4 Picasso, innowacyjny, siedmiomiejscowy minivan uzupełnił tej jesieni gamę Citroëna. Nowy model wyróżnia się niepowtarzalnym stylem oraz nowymi i oryginalnymi rozwiązaniami technologicznymi, ułatwiającymi codzienne życie i zapewniającymi komfort jazdy. Do nich zaliczyć można:
- wyjątkową widoczność i doświetlenie wnętrza dzięki dużej, panoramicznej szybie przedniej;dużo przestrzeni z przodu, dzięki nowej koncepcji miejsca kierowcy, połączonej z mechaniczną, elektronicznie sterowaną, 6-przełożeniową skrzynią biegów;przestronność wnętrza i pojemność bagażnika wzorcową w swojej klasie;łatwe i szybkie w obsłudze modułowe wnętrze, dzięki pomysłowemu systemowi składania siedzeń, zapewniające komfortową podróż dla siedmiu pasażerów;wysoki poziom komfortu dla wszystkich pasażerów pod względem: termicznym, akustycznym i zapachowym;przyjemność jazdy i komfort dzięki pneumatycznemu zawieszeniu.
Na rynku minivanów producenci najczęściej oferują jeden typ sylwetki z różną ilością siedzeń, lub też dwie sylwetki identyczne pod względem stylu, różniące się jedynie długością pojazdu. W tym segmencie Citroën proponuje aktualnie dwa modele całkowicie odmienne pod względem stylu i rozwiązań technologicznych, czyli C4 Picasso oraz Xsarę Picasso, która wciąż odnosi sukces handlowy.
C4 Picasso, poprzez swój styl, rozmiary, przestronne wnętrze, modułowość i unikalne rozwiązania technologiczne, w sposób naturalny uzupełnia gamę vanów Citroën, na którą składają się aktualnie trzy różne i uzupełniające się wzajemnie modele: minivany Xsara Picasso i C4 Picasso oraz van C8.
Harmonijna i smukła sylwetka o płynnych kształtach C4 Picasso wpisuje się w gamę marki. Podobnie jak inne modele Citroën, nowy van wyposażony jest w ciekawe rozwiązania technologiczne, zwiększające komfort jazdy i ułatwiające jego codzienne użytkowanie.
Wyjątkowa widoczność i doświetlenie wnętrza
Nowy model wyróżnia się znakomitą widocznością poprzez dużą panoramiczną szybę przednią, która podwaja widoczność do przodu samochodu. Pionowy kąt widzenia wynosi 70° w porównaniu z 35° w tradycyjnych vanach. Dzięki bardzo cienkim słupkom przednim, dużym trójkątnym okienkom z przodu oraz największemu w tej kategorii oknu bocznemu za tylnymi drzwiami auto ma najlepsze w klasie parametry widoczności zarówno do przodu jak i do tyłu pod kątem 3U!
Widoczność i doświetlenie przodu samochodu są zdecydowanym atutem, ale nie zapomniano również o pozostałej części wnętrza, stosując szyby boczne o dużej powierzchni. Jeżeli uwzględnimy dodatkowo panoramiczny szklany dach, najszerszy jaki aktualnie istnieje na rynku minivanów (1,04 m), doświetlenie wnętrza staje się wyjątkowe.
C4 Picasso posiada największą przeszkloną powierzchnię nadwozia na rynku minivanów (6,4 metra kwadratowego wraz z panoramicznym szklanym dachem).
Przyjazna i ciepła atmosfera we wnętrzu panuje również w nocy, dzięki licznym dodatkowym źródłom światła, umieszczonym pod deską rozdzielczą, w bokach drzwi i w dachu, które emitują łagodne światło. Paleta kolorów zestawu wskaźników pozwala na wybór ulubionego oświetlenia, zarówno w dzień, jak i w nocy, a ekrany klimatyzacji po obu końcach deski rozdzielczej są oświetlone światłem w kolorze żółtym. Dla wygody pasażerów zastosowano lampki w oparciu przednich foteli, a schowki w bokach przednich drzwi oświetlają się automatycznie, jak tylko zbliżymy do nich rękę, co znacznie ułatwia poszukiwanie przedmiotów. Ponadto, pasażerowie mają do swojej dyspozycji lampę przenośną, która ładuje się automatycznie w trakcie jazdy, a umieszczona jest w bagażniku.
Nowa koncepcja miejsca kierowcy
Chęć zapewnienia dużej przestrzeni z przodu doprowadziła do przebudowy koncepcji wnętrza nadwozia. Przebudowa ta była możliwa dzięki zastosowaniu nowej koncepcji miejsca kierowcy, która pozwoliła na całkowite zwolnienie przestrzeni środka deski rozdzielczej, ponieważ zrezygnowano z tradycyjnej konsoli centralnej oraz dźwigni zmiany biegów. Nowe stanowisko kierowcy współpracuje z nową, mechaniczną, elektronicznie sterowaną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów lub ze skrzynią automatyczną. Sterowanie skrzynią biegów znajduje się w kierownicy, razem z dźwignią zmiany trybu pracy manetkami połączonymi z kolumną kierownicy.
Regulacja klimatyzacja została umieszczona na obu końcach deski rozdzielczej, w bezpośrednim zasięgu pasażerów. Zastosowano kierownicę z nieruchomym, centralnym zestawem przełączników sterujących, zapewniającym łatwy dostęp do głównych funkcji zwiększających komfort i wspomagających prowadzenie oraz elektryczny, automatyczny hamulec postojowy, umieszczony na desce rozdzielczej (co umożliwia wyeliminowanie dźwigni hamulca postojowego pomiędzy przednimi siedzeniami).
Nowe rozwiązania pozwalają również na wyposażenie samochodu w cztery duże zamknięte schowki na desce rozdzielczej, w tym środkowy schowek chłodzący (na butelkę o pojemności 1,5 litra i dwie butelki o pojemności 0,5 litra).
Niepowtarzalna przestronność wnętrza
C4 Picasso wyróżnia się przede wszystkim wyjątkową przestronnością wnętrza. Dzięki swej budowie i rozmiarom (długość 4,59 m, szerokość 1,83 m, wysokość 1,66 m), zapewnia optymalną przestrzeń. Nowy minivan wyposażony w trzy rzędy siedzeń może pomieścić w komfortowych warunkach siedmiu pasażerów. Pod względem szerokości na wysokości łokci C4 Picasso ma najlepszy wynik w swojej kategorii. Także przestrzeń pomiędzy przednimi siedzeniami jest najszersza spośród wszystkich samochodów w segmencie. Tak duża przestrzeń pozwala na swobodę ruchów z przodu i z tyłu pojazdu oraz zwiększa widoczność ze środkowego miejsca w drugim rzędzie siedzeń, dzięki czemu pasażer może w pełni podziwiać widok przez panoramiczną szybę przednią.
Trzy fotele w drugim rzędzie mają jednakową szerokość (na każdym mocowania Isofix), a podłoga jest płaska, tak jak w modelu Xsara Picasso, co ułatwia ruchy i zwiększa komfort pasażera na środkowym miejscu w drugim rzędzie. Trzeci rząd siedzeń pozwala na komfortowy przewóz dwóch dodatkowych osób dorosłych, mających do swej dyspozycji specjalne wnęki na nogi.
Największa pojemność bagażnika w swojej kategorii
Przestronne wnętrze dla pasażerów nie zmniejsza w żaden sposób pojemności bagażnika. W zależności od wewnętrznej konfiguracji, użytkownik ma możliwość regulowania pojemności bagażnika. W standardowym i najbardziej znanym układzie, w którym fotele trzeciego rzędu są składane, a fotele z drugiego rzędu maksymalnie przesunięte do tyłu, pojemność bagażnika jest największa w tej kategorii samochodów - 576 litra - oferując w szczególności największą szerokość przestrzeni pomiędzy nadkolami (1,17 m).
Otwierane okno bagażnika ułatwia załadunek bagaży aż po sam dach oraz dostęp do bagażnika, gdy C4 Picasso jest zaparkowany na ograniczonej przestrzeni. W konfiguracji siedmiomiejscowej, bagażnik wyposażony jest w liczne pomysłowe rozwiązania, w tym głębokie zamykane schowki pod fotelami trzeciego rzędu. W układzie ze złożonymi siedzeniami maksymalna pojemność bagażnika wynosi 1 951 litrów.
Szybka i łatwa w obsłudze modułowość
Modułowość C4 Picasso została opracowana ze szczególną starannością w taki sposób, aby wnętrze mogło być szybko i łatwo adaptowane, przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich foteli. Siedzenia w drugim rzędzie składają się jednym ruchem, bez potrzeby wyciągania zagłówków, siedzenia w trzecim rzędzie składają się bardzo łatwo pod podłogę, także bez potrzeby wyciągania zagłówków! Przy złożonych siedzeniach, podłoga bagażnika tworzy idealnie płaską i odsłoniętą powierzchnię, aż do tylnej części przedniego rzędu siedzeń. Dostęp do trzeciego rzędu siedzeń jest bardzo łatwy dzięki oryginalnej, „kinowej" budowie foteli. Siedzisko bocznych foteli w drugim rzędzie podnosi się automatycznie do oparcia po wciśnięciu przycisku, a następnie prostym ruchem ręki, fotel przesuwa się do tyłu za fotelem w pierwszym rzędzie.
Nowe rozwiązania technologiczne w trosce o komfort wszystkich pasażerów
Komfort zawieszenia, temat szczególnie ważny dla marki Citroën, jest na najwyższym poziomie, w szczególności dzięki pneumatycznemu zawieszeniu na tylnej osi.
Zawieszenie pneumatyczne oferuje wiele dodatkowych zalet:
- zwiększa komfort wszystkich pasażerów;pozwala zachować stabilny prześwit samochodu niezależnie od obciążenia;zapewnia przyjemność i bezpieczeństwo jazdy niezależnie od ciężaru załadunku;tylne zawieszenie pneumatyczne pozwala obniżyć lub podnieść próg bagażnika za pomocą przycisku umieszczonego w bagażniku, co ułatwia załadunek.
Wszystkie rozwiązania w zakresie komfortu C4 Picasso zostały dopracowane w trosce o przyjemną atmosferę jazdy, zarówno pod względem termicznym, akustycznym jak i zapachowym. Należą do nich: automatyczna klimatyzacja jest cztero strefowa z systemem indywidualnej regulacji przepływu powietrza po prawej i lewej stronie w drugim rzędzie; drugi układ klimatyzacji, w zależności od wersji wyposażenia, z nawiewem powietrza w drugim i trzecim rzędzie oraz w bagażniku; akustyczne boczne szyby wielowarstwowe; czujnik jakości powietrza, zapobiegający wnikaniu zanieczyszczeń do wnętrza; rozpylacz zapachów.
Ekrany video wbudowane są w oparcie foteli w pierwszym rzędzie, słuchawki na podczerwień i odtwarzacz DVD. System hi-fi posiada osiem kolumn i odtwarzacz MP3.
Szczególnej dbałości dołożono w trosce o jakość wnętrza, z zastosowaniem szlachetnych i przyjemnych w dotyku materiałów (chrom i błyszcząca czerń, lakiery przyjemne w dotyku, materiał z drobną granulacją na desce rozdzielczej i panelach drzwi).
Nowe rozwiązania technologiczne w trosce o przyjemność jazdy
Oprócz rozwiązań mających na celu zwiększenie komfortu, Citroën zadbał również o rozwiązania technologiczne zapewniające przyjemną jazdę. C4 Picasso został wyposażony przede wszystkim w nową, mechaniczną, elektronicznie sterowaną sześcioprzełożeniową skrzynię biegów. Zapewnia pojazdowi dobre osiągi i przyjemność jazdy na wysokim poziomie, zwiększając szczególnie szybkość i jakość zmian przełożeń. Ponadto pozwala też na mniejsze zużycie paliwa niż w innych sterowanych elektronicznie skrzyniach biegów o 4 – 5procent i mniejszą emisję CO2, o 5g /km.
Citroën C4 Picasso jest dostępny w sumie w czterech wersjach silnikowych. W gamie silników benzynowych, silnik 1.8i 16V 127 KM (DIN) współpracuje z mechaniczną, pięciobiegową skrzynią biegów. Silnik benzynowy 2.0i 16V 145 KM (DIN) oraz silniki wysokoprężne: 1.6 HDi 110 KM (DIN) oraz 2.0 HDi 138 KM (DIN) wyposażone są w nową, mechaniczną, sterowaną elektronicznie sześcioprzełożeniową skrzynię biegów lub automatyczną, czteroprzełożeniową skrzynię biegów.
Testowany samochód posiadał silnik HDi 110, wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych (FAP). 16-zaworowy silnik o pojemności skokowej1560 cm rozwija moc 80 kW (110 KM) i osiąga moment 240 Nm przy prędkości obrotowej 1750 obrotów/minutę. Moment może zostać zwiększony do 260 Nm dzięki funkcji „overboost” pozwalającej na doraźny wzrost ciśnienia doładowania. Jest to jednostka dynamiczna, mimo, że masa własna pojazdu nie jest przecież mała (ponad półtorej tony). Samochód przyspiesza już w dolnym zakresie obrotów, turbodoładowanie (o zmiennej geometrii) działa płynnie.Nowa mechaniczna, sterowana elektronicznie sześcioprzełożeniowa skrzynia biegów jest bardzo wygodna w użyciu dla kierowcy. Zaletą jest też duża precyzja działania.
W porównaniu z wersją z pięciobiegowa skrzynią mechaniczną, testowane auto ma wyraźnie goprsze osiągi (np. przyspieszenie), ale z kolei znacznie mniej spala oleju napędowego na sto kilometrów. Potencjalny klient ma więc wybór – oszczędności za cenę dynamiki lub odwrotnie...
Nowe rozwiązania technologiczne w trosce o ułatwienie codziennej eksploatacji
C4 Picasso posiada wiele rozwiązań ułatwiających eksploatację. Został wyposażony w elektryczny, automatyczny hamulec postojowy (automatyczne hamowanie i zwalnianie hamulca), wspomaganie ruszania na wzniesieniu, układ pomiaru przestrzeni do parkowania wśród innych samochodów, czy też automatycznie otwieraną klapkę wlewu paliwa.
Najnowszy samochód gamy Citroëna oferując ciekawe rozwiązania techniczne stanowi nowatorską ofertę na rynku minivanów. Warto podkreślić, że koncern proponuje dziś jednocześnie trzy modele o bardzo różnych stylach i rozwiązaniach technologicznych: Xsarę Picasso, C4 Picasso i C8.
C4 Picasso w testach EuroNCap
Citroën C4 Picasso osiągnął doskonałe wyniki w testach zderzeniowych przeprowadzanych przez EuroNCap: zdobył 5 gwiazdek w kategorii bezpieczeństwa pasażerów otrzymując 35 z 37 możliwych do zdobycia punktów. Dzięki temu nowy minivan dołączył do grona modeli C4, C5, C6 i C8, wyróżnionych 5 gwiazdkami.
Uzyskał też 3 gwiazdki w kategorii bezpieczeństwa dzieci oraz 2 gwiazdki w kategorii bezpieczeństwa pieszych. Te parametry stały się możliwe dzięki innowacyjnej budowie C4 Picasso oraz zapewniającym bezpieczeństwo elementom wyposażenia najwyższej klasy.
C4 Picasso posiada wiele rozwiązań chroniących pasażerów w przypadku zderzenia.
- wdrożenie nowej strategii absorpcji energii w przypadku zderzenia czołowego dzięki innowacyjnej, wzmocnionej budowie. W przypadku kolizji energia zderzenia jest skutecznie rozpraszana na poziomie dolnego pasa samochodu, co umożliwiło obniżenie masy górnej części nadwozia a tym samym zastosowanie cieńszych słupków drzwiowych oraz znaczną poprawę widoczności bocznej;w celu usztywnienia karoserii zastosowano duże wypełnienia z materiału kompozytowego na poziomie głównych węzłów montażowych karoserii, które zapobiegają odkształceniu profili zamkniętych. Wkładki umieszczone w dolnej części słupka przedniego, w dolnej i w górnej części słupka środkowego oraz w belce znajdującej się nad osia tylna skutecznie zastępują ciężkie elementy wzmacniające stosowane w klasycznych karoseriach;wyposażenie seryjne obejmuje 7 poduszek powietrznych, w tym poduszkę chroniącą kolana kierowcy oraz poduszkę kierowcy o optymalnie przystosowanym kształcie dzięki nieruchomej centralnej części kierownicy;bezpieczeństwo dzieci zostało również bardzo starannie zaprojektowane. C4 Picasso oferuje seryjnie cztery siedzenia z systemem mocowania Isofix już w podstawowym standardzie wyposażenia. Może być również wyposażony w lusterko umożliwiające nadzór nad dziećmi oraz elektryczne przełączniki bezpieczeństwa umożliwiające dezaktywacje funkcji otwierania drzwi i okien z tyłu. C4 Picasso to również jedyny minivan, który posiada seryjnie 7 dźwiękowych i świetlnych wskaźników alarmowych ostrzegających o nie zapiętych pasach bezpieczeństwa.
C4 Picasso wykazuje też bezpieczeństwo aktywne na najwyższym poziomie poprzez bardzo stabilny układ jezdny oraz skuteczny układ hamulcowy. W trudnych i stanowiących zagrożenie sytuacjach kierowca korzysta z kompletnego zestawu elektronicznych systemów wspomagania kierowania. ABS i elektroniczny system rozdziału siły hamowania (REF) współpracują ze wspomaganiem awaryjnego hamowania (AFU) i automatycznym włączaniem świateł awaryjnych. System ESP jest oferowany seryjnie już w podstawowej wersji wyposażenia. W przypadku utraty przyczepności dynamiczny system stabilizujący automatycznie koryguje tor jazdy, ograniczając ryzyko poślizgu kół dzięki systemowi ASR.
Samochód oferuje liczne, nowoczesne i skuteczne elementy wyposażenia w dziedzinie komfortu jazdy, które przyczyniają się do lepszej kontroli nad pojazdem. W tych urządzeniach zostały wykorzystane najnowsze osiągnięcia technologiczne, dzięki którym kierowca otrzymuje więcej informacji i może być w pełni skoncentrowany na sytuacji na drodze.
Oferowany seryjnie ogranicznik i regulator prędkości, alarm zbyt niskiego ciśnienia w oponach, dwufunkcyjne ksenonowe reflektory kierunkowe (rzadko spotykane elementy wyposażenia w tej kategorii pojazdów) są urządzeniami zwiększającymi bezpieczeństwo. Ponadto Citroën proponuje po raz pierwszy w minivanie bardzo skuteczny i unikalny system alarmu niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL) chroniący przed dekoncentracja za kierownicą, oferowany w modelach C4, C5 i C6.
Podsumowanie
C4 Picasso jest samochodem bardzo nowoczesnym. Ten rodzinny pojazd wyposażony jest w najnowsze osiągnięcia techniczne, ułatwiające kierowcy jego prowadzenie. Duża przestrzeń pozwala na wygodne podróżowanie nawet siedmiu osobom. Można też bez problemu wybrać się nawet z małymi dziećmi na daleki urlop: miejsca na bagaż jest dość, a komfortowe zawieszenie powoduje, że nie odczuwa się trudów długiej jazdy.
Poniżej zamiewszczamy cennik - zaznaczamy jednak, że ze względu na liczne akcje promocyjne, ceny w salonach mogą być inne.
Jak wspominaliśmy na początku – samochód testowany był w typowo jesiennych warunkach, na najróżniejszej nawierzchni (suchej, w różnym stopniu mokrej, przy padjającym rzęsiście deszczu). Niestety zima w grudniu sprawiła psikusa i nie udało nam się sprawdzić, jak zachowuje się pojazd w jeździe po śniegu i lodzie...
W naszym teście C4 Picasso wypadł znakomicie! Plusów można by mnożyć, wymienimy zaledwie kilka. Przy bardzo surowej ocenie, wynik średni 8,36 jest rezultatem doskonałym! Jeśli chodzi o minusy – trudno było je tak naprawdę podczas testu znaleźć. Wygląd zewnętrzny – jak to zwykle bywa – jednym (np. nam) się podoba innym nie. Ponieważ podczas jazd testowych spotkaliśmy i tych drugich – przyznajemy za design zarówno plus jak i minus... Dla osób lubiących jazdę bardziej „rajdową” zawieszenie może się wydawać zbyt komfortowe (choć auto nawet w ciasnych zakrętach trzyma się drogi znakomicie: nawet gdy zdarzają się uślizgi natychmiast są korygowane przez układy elektroniczne – za nim kierowca zdąży zareagować!), a funkcja ESP może zostać wyłączona tylko częściowo (do szybkości 50 km/godz.).
Plusy:
- interesujący wygląd zewnętrzny, bardzo przestronne wnętrze;doskonała widoczność do przodu i do tyłu;znakomity komfort zawieszenia;układ pomiaru przestrzeni do parkowania wśród innych samochodów;precyzyjna skrzynia biegów;oszczędne silniki
Minusy:
- wygląd zewnętrzny;niemożność wyłączenia systemu ESP powyżej prędkości 50 km/godz. (nie musi każdemu odpowiadać);niedostępność świateł ksenonowych poza opcją Exclusive;zbyt komfortowe zawieszenie.
Ceny wersji siedmiodrzwiowych:C4 Picasso 1.8i X75 900 złC4 Picasso 1.8i SX80 400 złC4 Picasso 1.8i SX Pack87 900 złC4 Picasso 2.0i SX Pack MCP94 700 złC4 Picasso 2.0i Exclusive MCP105 200 złC4 Picasso 1.6 HDi X 85 000 złC4 Picasso 1.6 HDi SX89 500 złC4 Picasso 1.6 HDi SX Pack97 000 złC4 Picasso 1.6 HDi SX Pack MCP99 800 złC4 Picasso 2.0 HDi SX Pack MCP104 800 złC4 Picasso 2.0 HDi Exclusive MCP115 300 zł
Uwaga: podane przez nas ceny zaczerpnęliśmy z cennika Citroen Polska - w salonach dealerskich mogą się one różnić ze względu na liczne promocje!
Citroën C4 Picasso i konkurenci – porównanie podstawowych wymiarów Citroën C4PicassoMazda5OpelZafiraRenaultScénicVWTouranDługość [mm]4590450544674260/44904390Szerokość [mm]18301755180118101795Wysokość [mm]16901615164516201650Rozstaw osi [mm]2728275027032685/27352675Rozstaw z przodu [mm]15051530148815151540Rozstaw z tyłu [mm]15391520151015151520Liczba miejsc7775/75/7Bagażnik208-1951112-1566140-1820430-1840,200-2240695-1990,121-1913
Wnętrze, prowadzenieJakość wykonania wnętrza9Jakość siedzeń (długość siedzenia, boczne trzymanie)8Deska rozdzielcza - design, funkcjonalność8Schowki8Przyjemność jazdy9Widoczność do przodu10Widoczność do tyłu8Silnik, skrzynia biegów**Praca silnika8Osiągi na niskich obrotach8Osiągi na wysokich obrotach9Głośność na niskich obrotach8Głośność na wysokich obrotach8Zużycie8Zawieszenie, hamulceWłasności jezdne w normalnych warunkach8Własności jezdne w ekstremalnych warunkach8Przeniesienie hałasu do wnętrza (dziury w jezdni…)10Przeniesienie mocy7Skuteczność hamulców8BagażnikWielkość bagażnika10Możliwość załadunku8Uniwersalność bagażnika9Stosunek cena/wartość użytecznaStosunek cena/wartość użyteczna7Ocena całkowitaOcena całkowita - średnia8,36
Ocena jest efektem redakcyjnego testu i jest porównywana z modelami tego samego segmentu.** Silnik jest oceniany w porównaniu z konkurentami o przybliżonych parametrach i pojemności skokowej. Nie należy zatem oceniać, że dla przykładu moc silnika o pojemności 1.6 l może być porównywalna z mocą silnika 8-cylindrowego, który otrzymał identyczną ocenę. Przy wszystkich ocenach obowiązuje zasada 10 punktowej skali. Wszystko oceniane jest zgodnie ze znaczeniem danego słowa, a więc praca silnika = 10 . bardzo dobra praca, a zużycie paliwa = 10 > bardzo niskie zużycie.
Silnik:Typ silnika:wysokoprężnyCylindry / zawory:4 / 4Pojemność skokowa (cm3):1560Moc (kW / KM / obr./min):80 / 110 / 4000Maksymalny moment obrotowy (Nm / obr./min):240 / 1750 Osiągi:Prędkość maksymalna (km/h):180Przyspieszenie 0 - 100 km/h (s):13,4Zużycie paliwa-miasto/poza/kombi (l/100 km):6,8 / 5.1 / 5,7 Wymiary i masa:Bagażnik - siedzenia/złożone (l):208 / 1951Pojemność bagażnika (l):60Masa / nośność (kg):1539 / 700Rozmiar opon:215/50 R17 Wymiary do wykresu – zewnętrzne wymiary:a) długość (mm):4590b) szerokość (mm):1830c) wysokość (mm):1690d) rozstaw osi (mm):2728e) rozstaw z przodu (mm):1505f) rozstaw z tyłu (mm):1539 Wymiary do wykresu – wewnętrzne wymiary:g) podzielna przestrzeń z przodu min/max (mm):920 / 1100h) podzielna przestrzeń z tyłu min/max (mm):650 / 870i) wysokość nad siedzeniem – z przodu (mm):1030j) wysokość nad siedzeniem – z tyłu (mm):990k) szerokość z przodu (mm):152l) szerokość z tyłu (mm):1530długość siedzenia z przodu (mm):490długość siedzenia z tyłu (mm):450wysokość oparcia z przodu (mm):620wysokość oparcia z tyłu (mm):580miejsce z tyłu pod przednim siedzeniem:tak Wymiary do wykresu – zewnętrzne wymiary:a) długość (mm):4590b) szerokość (mm):1830c) wysokość (mm):1690d) rozstaw osi (mm):2728e) rozstaw z przodu (mm):1505f) rozstaw z tyłu (mm):1539 Wymiary do wykresu – wewnętrzne wymiary:g) podzielna przestrzeń z przodu min/max (mm):920 / 1100h) podzielna przestrzeń z tyłu min/max (mm):650 / 870i) wysokość nad siedzeniem – z przodu (mm):1030j) wysokość nad siedzeniem – z tyłu (mm):990k) szerokość z przodu (mm):152l) szerokość z tyłu (mm):1530długość siedzenia z przodu (mm):490długość siedzenia z tyłu (mm):450wysokość oparcia z przodu (mm):620wysokość oparcia z tyłu (mm):580miejsce z tyłu pod przednim siedzeniem:tak