DS3 trafił w ręce inżynierów Citroën Racing, którzy tchnęli w niego sportowego ducha. Gwarancją sukcesu tego modelu jest fakt, że to własnie samochód tej marki zdobył już pięć tytułów Rajdowego Mistrza Świata WRC w kategorii producentów i sześć w kategorii kierowca/pilot z duetem Sebastian Loeb i Daniel Elena. Wersja Racing, stworzona na bazie najwyższego poziomu wykończenia Citroën DS3 (Sport Chic), ma zdecydowanie sportowy i ekskluzywny charakter.

Citroëna DS3 Racing wyróżniają atrybuty typowe dla samochodów rajdowych, takie jak elementy z włókna węglowego i specyficzne wyposażenie zaczerpnięte ze świata sportów samochodowych.

Modyfikacja silnika THP 150 o pojemności 1,6 litra pozwoliła zwiększyć jego moc ze 156 do 202 KM. Wyższy jest również jego maksymalny moment obrotowy, który zwiększony został z 240 Nm do 275 Nm, tj. o prawie 15 %, i jest dostępny w szerokim zakresie obrotów, co gwarantuje elastyczność i przyjemność użytkowania. o pojemności 1,6 l rozwija moc 202 KM, co pozwoliło na uzyskanie wyniku 26,5 sekundy na odcinku 1000 m ze startu zatrzymanego. Zarówno zawieszenie jak i pozostałe elementy układu jezdnego były przedmiotem modyfikacji.

Aby zagwarantować samochodowi znakomite trzymanie się drogi, głębokiej ewolucji uległo zawieszenie: amortyzatorom nadano sportowe parametry, poszerzono o 30 mm rozstaw kół z przodu i z tyłu, a prześwit zmniejszono o 15 mm. Jeszcze bardziej precyzyjny stał się także układ kierowniczy, który dostosowano do sportowego temperamentu samochodu. Układ hamulcowy, obejmujący z przodu 4-tłoczkowe zaciski i specyficzne tarcze, sparametryzowany został według standardów rajdowych.

Podstawowe elementy wyposażenia dodane do wersji bazowej DS3 Sport Chic to m.in. wykończenie Carbone na zewnątrz i wewnątrz, obręcze kół ze stopów lekkich 18-cali dostępne są w dwóch kolorach, czarnym Noir Onyx w wersji z dachem w kolorze pomarańczowym lub Blanc Banquise w wersji z szarym dachem, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, automatyczne włączanie świateł, automatyczne wycieraczki przednie, radar parkowania tyłem oraz elektrycznie składane lusterka boczne.

Pojazd oferowany jest w dwóch wersjach kolorystycznych: nadwozie Noir Onyx / dach Orange wraz z felgami, listwą osłony chłodnicy i logo w kolorze pomarańczowym lub nadwozie Blanc Banquise / dach Gris wraz z felgami, listwą osłony chłodnicy i logo w kolorze pomarańczowym.

Kabina przejęta z modelu DS3 również poddana została specyficznym modyfikacjom. Wstawki w kolorze karoserii i z włókna węglowego znajdziemy również we wnętrzu: na fasadzie centralnej deski rozdzielczej, kierownicy czy daszku nad zestawem wskaźników. Wyjątkowy charakter DS3 Racing został wyraźnie zaakcentowany przez logo umieszczone na oparciach foteli przednich i tabliczce na okładzinie dachu.

Pierwsi nabywcy tego modelu, oferowanego już od 29 990 €, będą mogli przejechać nim pierwsze kilometry jeszcze przed końcem tego roku.