Citroën dysponuje obecnie najpełniejszą i najbardziej zróżnicowaną gamą w swojej historii.

Marka kontynuować będzie tę politykę różnicowania modeli, przyspieszając jednocześnie ich wprowadzanie na rynek. Tym sposobem, w ciągu 3 najbliższych lat, Citroën wprowadzi na europejskie rynki sześć nowych modeli, w stałym rytmie jednego lansowania co 6 miesięcy.

Firma zaproponuje też dodatkowe strategie produktowe, zgodnie z tempem i intensywnością zmian oczekiwanymi przez klientów.

Strategia odnowy

Citroën będzie kontynuował odnawianie swojej głównej gamy produktów dla tych wszystkich, którzy oczekują bardziej ewolucji niż rewolucji. Odnowienie nie oznacza proponowania tego samego, gdyż każda zmiana musi być pretekstem do zdecydowanego ulepszenia, widocznego w każdej dziedzinie.

Podobnie jak nowy Citroën C5 zastępując poprzednią wersję stanowił znaczny krok do przodu, nowy Citroën C3 zastąpi pewnego dnia aktualny modeli. A następnie, nowy Citroën C4 zastąpi również aktualne C4...

Strategia rozwoju

Odnowić swoje modele udoskonalając je z znaczący sposób - to jest ambitny program.

Ale niektórzy klienci oczekują bardziej radykalnych zmian w ofercie samochodowej: era „jeszcze bardziej” ustępuje aktualnie miejsca erze „jeszcze lepiej”. Strategia ta będzie rozwijana dwutorowo.

Pragmatyzm motoryzacyjny bez rezygnacji z przyjemności

To podejście skupia się wokół zaspokojenia fundamentalnych potrzeb związanych z przemieszczaniem się. Będziemy więc mieć do czynienia z klientami, którzy, ograniczając budżet na samochód, poszukiwać będą produktów bardziej ekonomicznych, ale także bardziej inteligentnych.

Niektórzy mogliby powiedzieć, że jest to droga do samochodu Low Cost. Ale to nie jest nasza droga. Prawdziwe wyzwanie podjęte przez Citroëna to stworzenie produktów tańszych, które mimo wszystko nie tracą na uroku i atrakcyjności.

Właśnie taki jest obecnie C3 Picasso, prawdziwe auto antykryzysowe. A model C-Cactus już niedługo będzie stanowił jeszcze bardziej doskonałą odpowiedź na to zapotrzebowanie.

Racjonalna przyjemność

Drugi tor strategii, wręcz przeciwnie, zdecydowanie faworyzować będzie przyjemność, która zachowa jednak znamiona pragmatycznego podejścia. Klienci tacy poszukiwać będą produktów odważnych i niepowtarzalnych, produktów, które podkreślą ich status socjalny i pozwolą zasmakować nowych doznań płynących z posiadania samochodu.

Poszukują oni prestiżu, mocnych wrażeń i finezji, wychodząc jednak poza skostniałe ramy tradycyjnej gamy samochodów wyższej klasy.

Obecnie, aby sprostać temu oczekiwaniu, Citroën lansuje nową linię produktów, jako uzupełnienie aktualnej gamy. Linia ta obejmuje 3 nowe samochody, należące odpowiednio do segmentu B, M1 i M2, które wprowadzane będą kolejno do sprzedaży począwszy od 2010 roku.

DS INSIDE

Pierwszym reprezentantem tej nowej linii produktów jest prototyp DS INSIDE.

Prototyp ten i ta linia produktów cechują się odwagą stylistyczną, dynamicznym charakterem i bezkompromisowymi formami użytkowania.

Konsekwencją tych założeń jest oczywiście wyższa cena. Jest to jednak cena pozostająca w granicach zdrowego rozsądku.

Przedmioty pożądania, dostępne dla wszystkich, które wyróżniają się swoją kreatywnością, inteligencją koncepcji i jakością wykończenia. Samochody, które są syntezą największych osiągnięć Citroëna. To linia produktów, która w pełni wyraża nowego ducha Citroëna: Créative Technologie.

Nowa linia nosi oczywiście nową nazwę. Podobnie jak w przypadku podstawowej gamy używano litery „C”, po której następował numer i jak w przypadku minivanów, które korzystały ze znaku „Picasso”, ta nowa linia produktów otrzyma specjalną nazwę. Będzie to linia DS.

Dawniej, DS wyrażało i nadal wyraża nowy sposób myślenia o samochodzie i o przyszłości.

Marka czerpie więc ze swoich genów, aby umocnić pozycjonowanie swojej nowej linii produktów i nadaje tym trzem kolejnym samochodom nazwy DS3, DS4 i DS5.

Citroën w 2008 roku - fakty i liczby

- 8000 punktów kontaktu z marką na całym świecie;- 13500 współpracowników;- 1 356 000 samochodów sprzedanych na świecie.

Europejski lider w segmencie:

- kompaktowych minivanów: prawie 188 000 egzemplarzy C4 Picasso sprzedanych w tym roku;- samochodów wykazujących emisję CO2 na poziomie 110g/km lub mniej, dzięki modelowi C1.

Proekologiczne logo Airdream oznaczające samochody:- wykazujące emisję CO2 poniżej 140g/km;- wyprodukowane w fabryce spełniającej normę ISO 14001;- których 95 % masy może być odzyskane na koniec użytkowania.

Otwarcie nowego biura stylistycznego w Pekinie.

Ewolucja udziałów rynkowych (samochody osobowe + dostawcze)

- Europa zachodnia 18 krajów : wynik stabilny (6,5 %  6,5 %), wykazujący silny wzrost;- Europa środkowa i wschodnia : wynik stabilny (3,1 % 3,1%);- Rosja : wynik stabilny (0,4 % 0,4 %);- Ameryka łacińska : + 0,3 punktu (1,7 %  2 %);- Chiny : - 0,3 punktu (2,3 %  2 %).

Sukces nowych produktów:

- nowy Citroën C5 przekroczył założone cele już 8 miesięcy po wprowadzeniu na rynek, w wersji sedan, i 6 miesięcy po wprowadzeniu, w wersji Tourer;- Citroën Nemo i nowy Citroën Berlingo uzupełniają w tym roku ofertę Marki w kategorii samochodów dostawczych. Pozwoliły one zyskać 0,6 punktu udziałów rynkowych w Europie zachodniej (9,9 %  10,5 %), wykazując wzrost sprzedaży.