Prezentacja nowego Berlingo następuje po Citroënie Jumper (czerwiec 2006), Jumpy (styczeń 2007) i najmniejszym modelu w tej rodzinie, Nemo (grudzień 2007).

W ten sposób Citroën opracował gamę nowatorskich modeli, które precyzyjnie spełniają wymagania firm, pod względem funkcjonalności, osiągów, nowoczesnej stylizacji i komfortu.

Obiecujące wyniki

Z udziałem wynoszącym 9,9 procenta na rynku europejskim w 2007 roku, w tym 17 proc. w segmencie furgonetek, Citroën zajmuje wiodącą pozycję na rynku lekkich samochodów dostawczych. Co siódmy samochód sprzedawany w Europie to lekki samochód dostawczy, a co piąty sprzedawany samochód dostawczy to Citroën. Citroën osiąga tak dobre wyniki dzięki nieustannemu dostosowywaniu gamy lekkich samochodów dostawczych do wymogów rynkowych.

Samochody zaprojektowane z myślą o firmach

• Odpowiednio dobrane wymiary i funkcje:

- duża ładownośćCitroën jest obecny we wszystkich kategoriach rynku lekkich samochodów dostawczych. Nowa gama samochodów dostawczych spełnia większość potrzeb klientów, proponując do 2 ton ładowności i od 2,5 do 17 m3 przestrzeni ładunkowej.

- rozwiązania zwiększające możliwości ładunkoweLiczne nowatorskie rozwiązania umożliwiają zwiększenie pojemności ładunkowej samochodów, takie jak fotel lub kabina Extenso® oferowane odpowiednio w modelach Nemo i nowe Berlingo, czy też tunel bagażowy w Jumpy.Spełniając potrzeby adaptacji samochodów do różnych zastosowań zawodowych Citroën proponuje w Nowym Berlingo wersje ramy z kabiną. Ponadto, marka współpracuje z firmami zajmującymi się adaptacjami nadwozi i jest obecna w wielu specjalistycznych segmentach rynku: np. chłodnie, karetki pogotowia, samochody kempingowe, przewóz osób i zabudowy kontenerowe.

- rozwiązania ułatwiające załadunek i rozładunekDla użytkowników eksploatujących samochód do celów zawodowych łatwość załadunku i rozładunku ma zasadnicze znaczenie.Wszystkie samochody dostawcze Citroëna, również Nemo, mogą być wyposażone w przesuwne drzwi boczne. Poza tym posiadają tylne drzwi skrzydłowe, które mogą się otwierać pod kątem 180 stopni, i niski próg ładunkowy.W wersji z tylnym zawieszeniem pneumatycznym w Jumpy i Jumperze prógładunkowy może być jeszcze bardziej obniżony.

• Prestiżowy styl

Wszystkie samochody dostawcze Citroëna wyróżniają się idealną spójnością stylizacji oraz solidną i dynamiczną sylwetką zdolną stawić czoła skrajnym warunkom eksploatacji, a jednocześnie wpływającą pozytywnie na wizerunek firmy-właściciela pojazdu.Wnętrze samochodów dostawczych zasługuje na miano biura na kółkach, oferując stolik do pisania, liczne schowki w zasięgu ręki oraz nowoczesne elementy wyposażenia, jak zestaw głośnomówiący BluetoothR.

•Rozwiązania zwiększające komfort

Wszystkie lekkie samochody dostawcze marki dążą do optymalnego komfortu, który jest zazwyczaj zarezerwowany dla samochodów osobowych, oferując klimatyzację, elektrycznie podnoszone szyby a także komfortowe parametry jezdne. Nowe Berlingo posiada doskonały układ jezdny C4 Picasso.W zależności od modelu Citroën proponuje też elementy wyposażenia niespotykane w segmencie samochodów dostawczych, takie jak alarm zbyt niskiego ciśnienia w oponach, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, czy też wspomaganie parkowania tyłem z kamerą.

• Bezpieczeństwo podróżujących i ładunku

Bezpieczeństwo jest niezbędnym wymogiem, zarówno dla pasażerów jak i przewożonego ładunku. Wszystkie samochody gamy są wyposażone w liczne zaczepy przytrzymujące ładunek.Mogą dysponować układem ABS, regulatorem i ogranicznikiem prędkości, poduszkami powietrznymi kierowcy i pasażera, oraz praktycznymi i solidnymi przegrodami między kabiną i przestrzenią ładunkową.Obok niezbędnych rozwiązań mocujących, oferowane są liczne rozwiązania zabezpieczające ładunek przed kradzieżą, takie jak automatyczna blokada drzwi z chwilą ruszania, selektywna blokada kabiny i przestrzeni ładunkowej oraz superblokada podczas postoju.

• Ekologiczne silniki

Citroën dba o ochronę środowiska. Nemo to furgonetka o najniższym, wynoszącym 120 g/km, poziomie emisji CO2 na rynku. Filtr cząstek stałych jest dostępny w niektórych krajach w modelach Jumpy, Jumper i do końca 2008 roku będzie również wprowadzony w nowym Berlingo.

• Obniżony koszt eksploatacji

Nabywcy samochodów dostawczych i firmy zarządzające flotą samochodów przywiązują dużą wagę do całkowitych kosztów eksploatacji pojazdów. Pod tym względem cała gama oferuje liczne atuty, takie jak mniejsza częstotliwość przeglądów oraz zastosowanie solidnych i łatwych do czyszczenia materiałów wytrzymałych na intensywne użytkowanie.

Dzięki nowej usłudze Active Fleet Data proponowanej na początku dla nowego Berlingo we Francji firmy mogą optymalnie zarządzać kosztami eksploatacji floty.