Ale nowości Citroën Polska nie dotyczyły tylko nowych modeli samochodów. Gama silników wysokoprężnych oferowanych w C5 i C6 została rozszerzona o nowy silnik 2.2 HDi FAP o mocy 173 KM. Citroën C4 w wersji 1.6 HDi 110 FAP wzbogacił się o mechaniczną, elektronicznie sterowaną, 6-przełożeniową skrzynię biegów MCP, stosowaną również w modelu Grand C4 Picasso. Do skrzyń automatycznych dołączyła z kolei skrzynia 6-przełożeniowa, oferowana w C4, C5 i C6.

Udział rynkowy Citroëna wyniósł 5,21 procenta, łącznie sprzedano 14 513 samochodów. Xsara Picasso została liderem segmentu Mini Van (18,8 procenta udziału w segmencie), Berlingo zajął pierwsze miejsce w segmencieKombi Van(33,3 procent udziału w segmencie), a model C4 Coupé – liderem podsegmentu kompaktowych samochodów 3.drzwiowych.

Sprzedaż samochodów Citroën w podziale na modele w okresie styczeń – grudzień 2006:C1 - 1 007;C2 - 444;C3 - 2 626;C4 - 2 051;Xsara Picasso - 2 155;Grand C4 Picasso - 92;C5 - 1 024;C6 - 21;C8 - 84:Berlingo osobowe - 2 524;C2 VAN - 37;C3 VAN - 65;C15 - 28;Berlingo dostawcze - 1 542;Jumper - 462;Nowy Jumper - 35.

Łącznie sprzedano 12 028 samochodów osobowych i 2 485 dostawczych.

Poświęćmy jeszcze nieco uwagi wspomnianej nowej, mechanicznej, elektronicznie sterowanej 6-przełożeniowej skrzyni biegów. Jest ona niezwykle wygodna dla kierowcy dzięki różnym trybom zmiany przełożeń (manetki pod kierownicą, sekwencyjna dźwignia zmiany biegów lub tryb zautomatyzowany) oraz wyeliminowaniu pedału sprzęgła.

Skrzynia opiera się na zautomatyzowanej zmianie przełożeń i sprzęgła, zapewniając zmniejszenie zużycia paliwa rzędu od trzech do pięciu procent w stosunku do mechanicznej skrzyni. Szóste przełożenie dodatkowo zwiększa oszczędność użytkowania. Elektro-hydrauliczny układ oferuje płynność i elastyczność zmiany biegów gwarantując jednocześnie bardzo szybką reakcję, która optymalnie zwiększa przyjemność kierowania.

Nowa skrzynia dostosowuje się w sposób ciągły do stylu jazdy kierującego i zwiększa wrażenia odczuwane w czasie jazdy w trybie Sport, który kładzie szczególny nacisk na szybkość zmiany biegów. Jednocześnie przynosi uczucie spokoju i komfortu dzięki wspomaganiu ruszania na wzniesieniu oraz łatwiejszemu dozowaniu przyspieszenia w czasie manewrowania, zwłaszcza w czasie cofania.

Skrzynia biegów MCP stanowi alternatywne rozwiązanie w stosunku do tradycyjnejmechanicznej oraz automatycznej skrzyni. Jest stosowana w modelu C4 w wersji 1.6 HDi 110 FAP oraz Grand C4 Picasso.

Wzbogaca jednocześnie ofertę mechanicznych, sterowanych elektronicznie skrzyń już dostępnych w gamie Citroëna i proponowanych z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi w modelach C1, C2, C3 i C3 Pluriel.Od daty premiery mechanicznej, zautomatyzowanej, 5-przełożeniowej skrzyni biegów SensoDrive sprzedaż małych samochodów wyposażonych w skrzynię tego typu osiągnęła wielkość 130 tysięcy sztuk.