Przed wyruszeniem do rywalizacji na rajdowych trasach, Simon Jean-Joseph i Sébastien Ogier zaprezentowalimodel C2-R2 MAX na torze Val d’Or w Satory.

Nowy samochód, który zostanie homologowany przez Międzynarodową Federację Samochodową 1 marca 2008 r., został skonstruowany w oparciu o nowe przepisy Grupy R FIA. Jean-François Liénéré, szef ds. programów sportowych dla klientów Citroën Sport wyjaśnił:

- Obserwując sukces C2 Super 1600 i C2-R2, proponujemy wersję pośrednią, która przy zachowaniu rozsądnych ram budżetowych będzie oferowała jeszcze lepsze parametry niż C2-R2. Wersja C2-R2 MAX spełnia te założenia i zapewnia najlepszy obecnie kompromis pomiędzy osiągami, ceną a przyjemnością prowadzenia.

Modyfikacje w stosunku do wersji C2-R2 dotyczą głównie silnika, rozbudowanego zawieszenia, mocniejszych hamulców, regulowanego zawieszenia tylnego oraz hydraulicznie wspomaganego układu kierowniczego.

- Zewnętrzny wygląd samochodu nie zmienia się - powiedział Alexis Avril, dyrektor techniczny. Nieco szerszy jest jedynie przedni i tylny rozstaw kół. Zasadnicze zmiany znajdują się pod maską, w silniku o pojemności 1599 cm3 i mocy 190 KM.

W zeszłym roku samochódC2-R2 potwierdził swoje osiągi w trakcie Rajdowych Mistrzostw Świata Juniorów FIA, jak również w wielu europejskich cyklach krajowych. Dzięki najnowszej ewolucji, kierowcy modelu C2-R2 MAX będą w stanie walczyć o zwycięstwo w klasie R2, a do tego rywalizować z samochodami wyższych klas.

Citroën zaangażował dwóch utalentowanych kierowców do prezentacji nowego modelu: Simona Jean-Josepha, Mistrza Europy 2007 w Citroënie C2 Super 1600 oraz Sébastiena Ogiera, zawodnika reprezentacji Equipe de France FFSA (wspieranej przez Francuską Federację Sportu Samochodowego), kierowca wybrany „nadzieją roku” magazynu „Echappement”. Obaj będą reprezentować markę Citroën w trakcie sezonu rajdowego 2008 r.

- Simon dysponuje dużym doświadczeniem rajdowym i będzie w tym roku fantastycznym ambasadorem marki oraz C2-R2 MAX w Europie - powiedział Olivier Quesnel, dyrektor Citroën Sport . Natomiast Sébastien Ogier zdobył szansę zadebiutowania Citroënem C2 Super 1600w Rajdowych Mistrzostwach Świata Juniorów FIA w „Equipe de France FFSA”, co było możliwe dzięki wspólnym wysiłkom Citroën Sport oraz francuskiej federacji. Jego program obejmujący sześć rajdów rozpocznie się w Meksyku pod koniec tego miesiąca.

Citroën będzie tym samym ponownie obecny w Rajdowych Mistrzostwach Świata Juniorów FIA. Jednocześnie powtórzony zostanie program sponsorski „C2 Junior Experience”.

- Po obiecujących wynikach, jakie uzyskaliśmy w ubiegłym roku, kontynuujemy program w roku 2008 - dodał Olivier Quesnel. Mamy już potwierdzenia udziału sześciu uczestników: czterech na C2 Super 1600 oraz dwóch na CR-R2. Jeżeli zwycięzca będzie prowadził Citroëna C2, wówczas uzyska prawo udziału w dwóch rajdach samochodem WRC w roku 2009. Sébastien Ogier, który startuje w Mistrzostwach Świata Juniorów FIA, nie weźmie udziału w programie „C2 Junior Experience”. Citroën będzie w tym roku uczestniczyć równieżw szeregu cyklów krajowychw Europie, dzięki zaangażowaniu niektórych filii, dystrybutorów i klientów”

W testach C2-R2 Max na torze Val d’Or w Satory uczestniczyli dwaj polscy kierowcy, startujący C2-R2 w ramach programu sponsorskiego C2-R2 Teams’ Challenge – Radosław Typa i Marcin Pasecki.

Program dla Simona Jean- Joseph i Jacka Boyère (Citroën C2-R2 MAX): Rajd (4-6 kwietnia), Rajd Pirelli (18-20 kwietnia), Vodafone Rally de Portugal (08-10 maja), Rajd Południowej Szwecji (23- 25 maja), Rajd Rosji (11-13 lipca), Barum Rally Zlin [(22-24 sierpnia), Rally Principe de Asturias [(12-14 września), Rajd San Remo (26-28 września).

Program dla Sébastiena Ogier i Juliena Ingrassia (Citroën C2 Super 1600 - JWRC): Corona Rally Mexico, Rajd Jordanii, Rally d’Italia Sardegna, Rajd Niemiec OMV ADAC, Rajd Katalonii RACC – Costa Daurada, Rajd Francji – Tour de Corse.