W nadchodzącym sezonie 2009 Citroën Polska wraz z partnerami projektu Citroën Racing, Total, Michelin oraz Hewlett-Packard przygotowali zupełnie nową odsłonę dobrze znanego projektu C2R2 Teams’ Challenge.

Od tego roku program zmienia swoją formułę i staje się częścią ogólnoeuropejskiego pucharu, otrzymując nazwę Citroën Racing Trophy Polska.

Najważniejszym założeniem programu jest nadal ułatwianie startów jak największej liczbie zawodników, którzy zdecydowali się rywalizować Citroënem C2R2 MAX. Nowym elementem jest międzynarodowy charakter programu: zawodnicy biorący udział w programie w Polsce będą mieli możliwość startów i zdobywania nagród w zagranicznych edycjach pucharu. Podobnie, załogi ścigające się w Citroën Racing Trophy w innych krajach Europy będą miały możliwość startów w Polsce.

Aby ułatwić przygotowanie startów i pomagać zespołem osiągającym najlepsze wyniki, Citroën Polska wspólnie z partnerami zgromadzili wyjątkową pule nagród dla uczestników Citroën Racing Trophy Polska. Ich dystrybucja będzie zależna od zajętego miejsca w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski w klasyfikacji generalnej grupy A samochodów z napędem na jedną oś z wyłączeniem S1600.

Nagrody za jedną eliminację w zależności od zajętego miejsca w tej klasie będą wynosiły:

1. 16 000 zł;2. 12 000 zł;3. 10 000 zł;4. 8 000 zł;5. 6 000 zł;6. 4 000 zł;7. 3 000 zł;8. 2 000 zł.

- Citroën Racing Trophy to nowa jakość, biorąc pod uwagę dotychczas proponowane formuły pucharu. Wyróżnia się przede wszystkim wyjątkowo atrakcyjną pulą nagród. W aktualnej sytuacji zawodnik osiągający dobre wyniki może praktycznie finansować w znacznej części starty poprzez zdobywane nagrody. Ponadto jest nadal motywowany do zdobywania jak najlepszych pozycji w klasyfikacji generalnej- to bardzo ważny aspekt sportowy. Wreszcie jest to program międzynarodowy, dający możliwości zdobywania nowych doświadczeń i porównywania umiejętności sportowych kierowców rożnych krajów, startujących na jednakowych bardzo konkurencyjnych samochodach. Jestem przekonany ze podwyższy to jeszcze bardziej poziom rywalizacji – powiedział Marek Nawarecki z Citroën Racing.

Warunki, jakie musi spełnić zawodnik, aby wziąć udział:1. Podpisać umowę z Citroën Polska;2. Posiadać samochód w specyfikacji C2R2 Max zgodniej z załącznikiem do umowy (paszport techniczny);3. Wpłacić wpisowe równowartości 840€ euro (bez VAT) w ramach, którego załoga otrzymuje jednolite kombinezony dla kierowcy i pilota.

W przypadku zawodników chcących wziąć udział w programie, a nie posiadających jeszcze samochodu, cena specjalna zestawu do budowy C2R2 Max w wersji szutrowej lub asfaltowej wynosi 34 900 euro (bez VAT).

Dla zawodników chcących startować w programie posiadających już wersję podstawową C2R2 i chcących dokupić tzw. KIT do przebudowy do wersji MAX, cena promocyjna zestawów wynosi odpowiednio: 20 000 euro (bez VAT) lub 10 500 euro (bez VAT) dla aut, które posiadają już dodatkową opcją konfiguracji technicznej (nowy typ wiązki elektrycznej i specjalny zbiornik paliwa).

- Z roku na rok samochody rajdowe są coraz bardziej konkurencyjne. Aby wyniki Citroënów były możliwie najlepsze w międzynarodowych serialach „Citroën Racing Trophy” startować będą wersje MAX. Dla zawodników chcących dostosować swoje samochody z wersji podstawowej C2 R2 do Max, zestawy do przebudowy są teraz jeszcze bardziej przystępne – powiedział Simon Jean-Joseph, Szef Działu Współzawodnictwa Klientów Citroën Racing.

Dla zainteresowanych zawodników informacja: dodatkowych informacji udziela Dział Public Relations, a zgłoszenia udziału, prosimy kierować do Dyrektora ds. PR Jerzego Prządki.