Rozgrywki zyskały w tym roku szerszy, ogólnoeuropejski wymiar, stając się częścią programu obejmującego: Czechy, Francję, Portugalię, Wielką Brytanię, Irlandię oraz kraje Beneluksu.

W praktyce oznacza to, że załogi będą miały możliwość startu oraz walki o atrakcyjne nagrody poza granicami macierzystego kraju aż w 67 rajdach! Kolejną istotną nowością jest konieczność posiadania przez startujących tzw. Maxa, czyli najlepszej istniejącej specyfikacji rajdowego Citroëna C2-R2. Zabieg ten, ma na celu wyrównanie szans poprzez zniwelowanie wpływu sprzętu na wynik. Partnerami przedsięwzięcia są: Citroën Racing, Total, Michelin oraz Hewlett-Packard.

Asfaltowe trasy, rozgrywanego u stóp Sudetów, Rajdu Elmot, wraz z legendarnymi walimskimi „patelniami” w powszechnej opinii uchodzą za jedne najatrakcyjniejszych w Polsce. W tym roku zawodnikom przyjdzie rywalizować na piętnastu rozsianych na południe od Świdnicy odcinkach specjalnych o łącznej długości blisko 152 kilometrów.

Racing Trophy Polska udział zadeklarowało siedem załóg. Jan Chmielewski, Marcin Dobrowolski, Ariel Piotrowski i Tomasz Porębski to kierowcy znani ze startów Citroënami w latach ubiegłych, natomiast Sławomir Sawicki, Tomasz Gryc i Szymon Kornicki stanowią dla pucharu zastrzyk świeżej krwi.

Z pewnością dla wszystkich miłośników sportów motorowych miłą niespodzianką będzie obecność na Rajdzie Elmot-Krause legendy Simon - Jean Josepha, obecnie szefa ds. zawodów klienckich w Citroën Racing.

- Bardzo się cieszę, że będę mógł obserwować przebieg rywalizacji podczas pierwszego rajdu z cyklu Citroën Racing Trophy Polska. Nowy sezon zaczyna się zupełnie nową formułą międzynarodowego programu. Cieszymy się, że w tym roku możemy zaproponować znacznie większą i bardziej atrakcyjną pulę nagród, możliwość dowolnego skomponowania cyklu startów oraz, co bardzo ważne, możliwość startów w siedmiu krajach Europy. Rywalizacja w ramach Citroën Racing Trophy zapowiada się bardzo interesująco, tym bardziej, że zgodnie z naszą formułą wszyscy kierowcy walczą o najlepsze miejsca w klasach A6 i A7. Zapewniam, że C2-R2 Max, między innymi dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym, jest samochodem, który umożliwia zajęcie bardzo wysokich miejsc w grupie R - powiedział Simon Jean-Joseph.

Która spośród załóg rajdowych „cedwójek” najszybciej pokona kręte asfaltowe „oesy”? Na to pytanie odpowiedz poznamy w sobotę, około godziny 18:30.

Obrońcą tytułu mistrza kraju w pucharze markowym jest Jan Chmielewski, którego partnerem w samochodzie będzie Szymon Gospodarczyk.

- W Rajdzie Elmot, jednej z moich ulubionych rund, wystartujemy oczywiście Citroenem C2-R2 w specyfikacji MAX. Program Citroen Racing Trophy Polska, w którym kontynuujemy starty po zeszłorocznym zwycięstwie, zapowiada się w tym roku jeszcze bardziej kolorowo. Wierzę, że nowa forma, nagrody i szybcy kierowcy zapewnią ciekawą rywalizację. W barwach NEO Rally Team weźmiemy udział we wszystkich rundach RSMP, walczymy również o możliwość startu w Rajdzie Polski. Naszymi sponsorami są: dystrybutor narzędzi marki NEO, Automobilklub Rzeszowski, a patronat medialny objęli Radio RMF FM oraz redakcje magazynów „Eurostudent” i „Motyw” - mówi Janek Chmielewski.

- Bardzo się cieszę, że w końcu zaczynamy rajdowanie w Polsce. Piękne, a zarazem trudne trasy Elmotu to klasyki najbardziej znane w RSMP, dlatego już się nie możemy doczekać startu do pierwszego odcinka specjalnego. Serdecznie zapraszamy wszystkich kibiców do gorącego dopingu. Warto wykorzystać doskonałą okazję do spędzenia weekendu w Górach Sowich - dodaje Szymon Gospodarczyk

- Rozpoczynamy rywalizacje w polskiej edycji Citroen Racing Trophy, gdzie mamy zamiar walczyć o jak najwyższe lokaty – powiedział z kolei Tomasz Porębski. Nasz C2R2 MAX to nowo zbudowany egzemplarz, który powstał w firmie H&P Autosport w Bielsku-Białej. Wielkie słowa uznania dla Wiesława Bąka oraz Pawła Wisełki za setki godzin spędzone przy budowie samochodu, a także dla pozostałych członków zespołu, którzy dołożyli wszelkich starań aby jak najlepiej przygotować samochód. Podczas testów nasz C2-R2 MAX spisywał się perfekcyjnie. Nastawy zawieszeń opracowane przez inżynierów z Citroen Racing bardzo mi odpowiadają i myślę że już od pierwszego oesu pojedziemy dobrym tempem. Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie Rajdu Elmot. Nasz udział jest możliwy jest dzięki wsparciu firm: Modifikator Plus, Taboo Condoms, Bieltor, Irimo, PHU A/B/C/, WizjaNet oraz H&P AutoSport.