Po wakacyjnej przerwie, którą część zawodników spędziło wypoczywając na urlopach, a część szukając możliwość dodatkowego treningu, startowała w rozgrywanych w tym okresie rajdach, zawodnicy spotkają się na kultowym Rajdzie Rzeszowskim którego trudna, asfaltowa trasa będzie po raz kolejny areną międzynarodowej rywalizacji. W jej skład wchodzić będzie 13 oesów, podzielonych na dwa etapy, o łącznej długości 185 kilometrów, z których najsłynniejsza i najdłuższa Lubenia będzie miała ich ponad 25.

Rajd rozpocznie się we czwartek, rozgrywanym w godzinach wieczornych w Rzeszowie superoesem, którego formuła przewiduje trzykrotne przejechanie ulicznej pętli, na którą zawodnicy będą wpuszczani w minutowych odstępach.

Wśród 140 załóg, jakie przysłały swoje zgłoszenia, znajdą się wszystkie polskie ekipy Citroën Racing Trophy Polska. Zobaczymy więc Jana Chmielewskiego z Jakubem Gerberem, którzy liderują w klasyfikacji CRTP 2012, mając na koncie 20 pkt. Dzięki dobrej postawie w pierwszej części sezonu, oraz doskonałemu przygotowaniu swojego Citroëna DS3 R3, są też najlepszą załogą w grupie R i zajmują wysokie 10-te miejsce

w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski. Na Rajd Rzeszowski - który z racji tego że Janek jest wychowankiem miejscowego automobilklubu - traktują jako „domowy”, nie planują żadnych zmian. Podobnie jak ich najwięksi konkurenci w bliźniaczym DS3 R3 - Szymon Kornicki i Robert Hundla.

Radosław Raczkowski, jeżdżący trzecim Citroënem DS3 R3, zgłosił się do rajdu z nowym pilotem Łukaszem Gwiazdą.

Tomasz Gryc z Michałem Kuśnierzem, po nieudanym rajdzie Karkonoskim, na pewno będą chcieli pokazać się z jak najlepszej strony, wyciskając maksimum z ich Citroëna C2 R2 MAX. Kierowca z Warszawy

nieraz podkreślał, że lubi wąskie i równe asfalty Rajdu Rzeszowskiego. Ich specyficzna konfiguracja wymaga nieustannej koncentracji od kierowcy i pilota, a od samochodu doskonałego przygotowania.

Również u Tomka Żerebeckiego nastąpiły zmiany. Michała Grudzińskiego na prawym fotelu pilota, zastąpił Maciej Machela, poprzednio pilot Łukasza Markowskiego który również startował w Citroën Racing Trophy.

Samochód natomiast się nie zmienił i nadal będzie to bezkonkurencyjny w swojej kategorii Citroën C2 R2 MAX. Warto wspomnieć, że Tomek Żerebecki tym samochodem startuje również w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski i jest aktualnym mistrzem w klasie A-1600.

Citroën Rally Challenge, rozgrywany w ramach Rajdowego Pucharu Polski, po rajdach: świdnickim, mazowieckim i karkonoskim, podczas Rajdu Rzeszowskiego będzie miał swoją czwartą odsłonę.

Trzy załogi: Hupało/Fiołek, Mularczyk/Rogóż i Ogryzek/Cieślar w Citroënach C2 R2 będą walczyć podczas sześciu sobotnich odcinków specjalnych, podzielonych na dwie pętle, których łączna długość będzie liczyć blisko 80 kilometrów.