Ta trwająca około 20 minut kryminalna intryga, skonstruowana wokół zniknięcia DS INSIDE za sprawą mistrza świata WRC Sébastiena Loeba, odsłania wszystkie aspekty projektu transformacji Marki: nowy wizerunek, nowe relacje z klientami i nową linia produktów Citroën.
Od bardzo wielu lat, Citroën utrzymuje przyjazne stosunki ze światem filmowym.
Filmy Léona Poirier z roku 1930 pt. "Czarna wyprawa" i "Żółta wyprawa" odkryły przed szerokim gronem widzów nieznane dotąd granice.
W 2006 roku, w swoim pierwszym filmie długometrażowym Renaissance, Christian Volckman wykorzystuje model Citroën oparty na prototypie Air-dream, korzystając z pomocy centrum stylu Citroën.
Związki Citroën ze światem kinematografii opierają się obecnie na licznych kooperacjach, w tym ostatnio przy realizacji filmu Envoyés très spéciaux (Bardzo specjalni wysłannicy). W filmie tym, którego premiera odbyła się 21 stycznia 2009 roku, możemy obejrzeć legendarne modele Citroëna: SM Maserati, 2CV AZ, Ami 6, DS, visiovan C4 Picasso i C6.
Już wkrótce, do kin wejdzie film reżysera Gad Elmaleh pt. Coco, który uczyni z limuzyny Citroën C6 gwiazdkę wielkiego ekranu.
Niebawem również, kolejny film Jean-Pierre’a Jeunet Micmacs à tire-larigot (Wielki przekręt), którego premiera przewidywana jest na jesień 2009 roku, wypromuje liczne modele Marki.
Poza tym, od pięciu lat, Citroën jest partnerem festiwalu filmu romantycznego w Cabourg.
Citroën pod numerem 42 na Polach Elizejskich
Z sezonu na sezon, salon C_42 w spektakularny sposób prezentuje świat Citroëna. Stał się on obowiązkowym punktem odwiedzin w czasie wizyty na legendarnych Polach Elizejskich i przyciągnął już 2 miliony odwiedzających od momentu otwarcia we wrześniu 2007 roku.
Obecnie, dla tej międzynarodowej witryny Marki będzie to sezon pod hasłem „Créative Technologie”.
Ekran o wysokości 20 metrów rozświetla salon C_42 odsłaniając nowy wizerunek Citroëna. Wewnątrz, na poszczególnych piętrach, prezentowane są liczne realizacje obrazujące nowy slogan Marki.
Wraz z modelem C-Cactus, wystawionym na parterze w wersji z silnikiem elektrycznym i ozdobionym nowym logo Marki, Citroën wkracza na nowe tory koncepcyjne: maksymalne odciążenie, nowa konstrukcja, nowe materiały dla nowego typu mobilności, w duchu odpowiedzialności i optymizmu.
Na pierwszym piętrze, interaktywna trasa miejska umożliwia poznanie technologii mikrohybrydy Stop&Start, która redukuje poziom zużycia paliwa i emisji CO2 o ponad 10% oraz gwarantuje większy komfort akustyczny.
Na drugim piętrze natomiast, odwiedzający zachęcani są do zaprojektowania własnego Citroëna na wielodotykowym ekranie i odkrycia świata barw i materiałów samochodów Marki.
Obejrzeć tam można również Citroëna C5 wyposażonego w inteligentną technologię antypoślizgową oraz Citroëna C3 Picasso, który jest ostatnim owocem kreatywności Marki. Kamera zainstalowana w C4 Picasso pozwala doświadczyć panoramicznej widoczności z jego pokładu.
Na ostatnim piętrze, oferującym rozległy widok na Pola Elizejskie, Citroën Lounge zapewnia wrażenia zmysłowe gwarantujące najwyższy stopień komfortu. W każdy czwartek, piątek i sobotę wieczorem, od godziny 17 do 19, odwiedzający mogą korzystać z Happy Hour.