Były to niewielkie firmy produkujące auta parowe, elektryczne lub z silnikami spalinowymi, ale na etapie prototypu kończące działalność.Prezentowany model zbudowany został przez działającą w latach 1921-22 w Bostonie Colonial Motors Corporation. W pierwszym roku wyprodukowano 100 sztuk samochodów w czterech wersjach nadwozia: czteromiejscowe sportstery, 6-miejscowe tourery, 2-miejscowe roadstery i 3-miejscowe coupé. Wszystkie na podwoziach o rozstawie osi 3,3 metra, z 6-cylindrowymi silnikami 3.6 firmy Beaver i ze sportowymi, stalowymi felgami. Broszury reklamowe głosiły o produkcji 500 sztuk rocznie i o tysiącach metrów kwadratowych powierzchni wystawowej wypełnionej gotowymi pojazdami oczekującymi na właścicieli. Prawdopodobnie produkcja w kolejnym roku nie przekroczyła poziomu 100 sztuk, a wysoka cena odstraszała klientów. Nie zmaterializował się też projekt budowy auta z silnikiem 12-cylindrowym. Firma przestała istnieć w 1922 roku. Obecnie Colonial Roadster w pierwszej klasie odrestaurowania kosztuje nawet 47 tys. dolarów.
Colonial Roadster 1922 rok, USA
Wydawałoby się, że nazwa Colonial powinna być dość dobrze znana miłośnikom samochodów, skoro co najmniej 8 firm w USA związanych z motoryzacją nosiło tę nazwę w latach 1899-1922. Jest jednak inaczej.