Nowy system XWD (cross wheel drive) w modelu Saab 9-3 wykorzystuje do rozdzielenia napędu elektronicznie sterowane sprzęgło międzyosiowe Haldex. Dodatkowo tylną oś wyposażono w elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu eLSD. Po przeanalizowaniu wstępnych danych jednostka sterująca może zadecydować aż o 40-procentowej zmianie rozłożenia siły napędowej pomiędzy koła tylnej osi. System wpływa więc na sterowność pojazdu.

Jeśli przyszła generacja Corvette rzeczywiście otrzyma napęd na wszystkie koła, system będzie przekazywał większość siły napędowej na tylną oś, a w razie utraty przyczepności jednostka sterująca zadecyduje o przekazaniu większej siły na przednią oś. Zarówno technicy GM, jak i firmy Haldex odmówili jakiegokolwiek komentarza w tej sprawie. O przyszłej generacji Chevroleta Corvette wiadomo tylko tyle, że otrzyma silnik o mocy ok. 441 kW (600 KM) zamontowany z przodu, gdyż opracowanie auta z silnikiem przed tylną osią byłoby zbyt kosztowne.