O nowym wielofunkcyjnym BMW, które ma się nazywać F3, mówi się już od roku 2004. Niemiecki producent odmłodził całą gamę modelową nowymi samochodami, ale dopiero nowy szef BMW Norbert Reithofer, który objął kierownictwo w roku 2006, dał 5-miejscowemu pojazdowi zielone światło. Wpływ na to miały zapewne również wzrastające liczby sprzedaży w tym segmencie zarówno w Europie, jak i w USA.

Nowe F3, które stanie do walki m. in. z Hondą CR-V czy Toyotą RAV4, powinno zadebiutować w Ameryce Północnej w roku 2010. Szkice komputerowe pokazują, jak nowy samochód mógłby wyglądać. F3 najprawdopodobniej zbudowane zostanie na zmodyfikowanej platformie aktualnej serii 3 i wiele elementów zaczerpnie z drugiej generacji X3, które pojawi się w roku 2009. W standardzie auto otrzyma napęd na tylną oś, układ xDrive najprawdopodobniej oferowany będzie za dopłatą.

Pod maską pojawią się 4- i 6-cylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne, które będą również w ofercie X3. Topowym modelem będzie 6-cylindrowiec 3,0 l z dwoma turbosprężarkami.

Według niepotwierdzonych informacji przesunięcie produkcji modelu BMW X3 do Spartanburgu w Południowej Carolinie związane jest właśnie z wprowadzeniem modelu F3, który będzie produkowany na taśmach produkcyjnych Magna Steyr w Austii, gdzie dotychczas wytwarzano X3.