Logo
WiadomościAktualnościCzekając na zwycięstwo

Czekając na zwycięstwo

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W minionym roku ekipa Franka Williamsa pokazała się z nowymi silnikami dostarczanymi przez niemiecką firmę BMW. To połączenie okazało się niezwykle udane.

Williams wywalczył trzecią pozycję w klasyfikacji konstruktorów. Już w pierwszym wyścigu z nowym silnikiem w Australii Ralf Schumacher zajął trzecie miejsce. Potem jeszcze dwukrotnie powtórzył ten rezultat w Belgii i Włoszech. Partner Ralfa, Brytyjczyk Jenson Button, w drugim wyścigu sezonu zajmując szóste miejsce ustanowił rekord Formuły 1 - został najmłodszym kierowcą (20 lat i 67 dni), który zdobył mistrzowskie punkty.W sezonie 2000 kierowcy BMW WilliamsF1 Team czternaście razy zajmowali miejsce w pierwszej (punktowanej) szóstce. Z 34 startów tylko 16 razy nie osiągnęli mety. Jedenaście razy stało to się z powodu defektów i pięć razy z powodu wypadku (Ralf Schumacher pięciokrotnie, a Jenson Button raz).Przed sezonem 2001 na testach pokonano 19 000 kilometrów. Nowy Williams FW23 tylko z wyglądu przypomina ubiegłoroczny model. Jego aerodynamikę zmieniono zgodnie z wymogami nowego regulaminu. Otrzymał też mniejszy i lżejszy silnik P80.Z zespołu odszedł młody utalentowany Jenson Button, a jego miejsce zajął 25-letni Kolumbijczyk Juan Pablo Montoya. Po kartingu przyszedł czas na formuły Barber Saab, Vauxhall i 3. Po zwycięstwie w międzynarodowych mistrzostwach Formuły 3000 otrzymał od Chipa Ganassiego propozycję startów w CART FedEx Championship Series. Tam już w pierwszym sezonie startów wywalczył tytuł mistrzowski, a w ubiegłym roku w debiucie wygrał prestiżowy wyścig 500 mil Indianapolis.Jak ułoży się współpraca Kolumbijczyka z liderem teamu Ralfem Schumacherem? Który z dwójki tych bardzo szybkich kierowców zdobędzie dla kombinacji Williams-BMW pierwsze zwycięstwo w wyścigach Grand Prix?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: