Nowy odcinek, zbudowany od nowa, obejmuje trzy duże mosty i liczy 42 kilometry. Już od niedawna jeździć można było na jego połowie 18 km odcinka. Wczoraj odbyła się oficjalna uroczystość otwarcia całego odcinka. Wśrod gości nie zabrakło polityków oraz przedstawicieli mediów. Jednak dopiero w najbliższą środę ok. 18.30 cała trasa będzie dostępna do normalnego ruchu drogowego. W tym celu ekipy budowlane będą musiały zlikwidować niektóre bariery dotychczas blokujące wjazdy. Pozostałe będą usuwane systematycznie do marca 2007 r. i wtedy już ruch drogowy na całym odcinku będzie funkcjonował prawidłowo w obu kierunkach.Budowa tego odcinka kosztowała 15 mld koron i zakończyła się 6 km przed Hradcem Kralove. W przyszłości połaczony on będzie z odcinkiem drogi szybkiego ruchu R35 w kierunku na Ołomuniec.W 2006 r. Czesi przekazali do eksploatacji 69 km autostrad, co stanowi rekord w dotychczasowej historii.Warto wspomnieć, iż pierwsze plany budowy autostrady D11 pochodzą już z 1938 roku, gdy planowano połaczenie nią Wiednia z WrocławiemW przyszłości autostrada ta będzie wydłużona o dalszych 70 km, a więc aż do granicy z Polską. Obok Hradca Kralove przewidziano skrzyżowanie autostrady D11 z R35, a więc trasą szybkiego ruchu, która poprowadzi przez Liberec do połaczenia z planowną polska autostradą A3. To jednak plany na wiele, wiele lat. Przynajmniej w Polsce, bo Czesi z dużą konsekwencją posuwają się, a włąściwie jadą do przodu.